قراردادهای بی اعتبار، مسئله این است.
The discrediting contracts are the issue
نویسندگان :
سیدعلی جلالی ( عضو گروه ریاضی خراسان رضوی ) , محمد طالبی ( سرگروه ریاضی خراسان رضوی ) , حمیده محمدزاده ( عضو گروه ریاضی خراسان رضوی )
چکیده
آموزش موقعی معتبر و درست است که نیازهای واقعی فراگیر را برآورده سازد. وقتی القای مفاهیم با توجه به امکانات و استعدادهای دانش آموز باشد، یادگیری کاوشگرانه جوانه می زند و آموزش علائم، بی پشتوانه و اعتبار نخواهد بود. ارائه موضوعات ریاضی اگر مسئله محور نباشد بسیار مخرب است. افراط در حافظه محوری و صرفا یادگیری قراردادها و تعاریف، شیفتگی و شگفتی دانش را به نابودی کشانده و علم لاینفع را به ارث می گذارد. بر اساس روان شناسی تعقلی، کمّ و کیف موضوعات تعلیمی مدارس قابلیت بررسی دارد. آموزش ریاضی بر اساس واقعیت خارجی و طبع و روان کودک، کاری شایسته و دارای اعتبار است. از آنجایی که روان انسان، اندازه پذیر نیست؛ اندازه گیری های کمّی درباره روان، حداکثر گمان آور است. چون ابد در پیش داریم و برای سعادت، انسان کاری مهم تر از روان شناسی و خودشناسی ندارد؛ لذا در روان شناسی بسنده به کمتر از یقین، پسندیده نیست. در نتیجه از رفتار، پی به روان بردن، شناختی ناقص است و نتایج غلطی را در پی دارد. افت کمّی و کیفی ریاضی دوره ابتدایی از تبعات روان شناسی تجربی است که متأسفانه به آموزش ریاضی ایران سرایت کرده است. چون ریاضی به صورت قراردادهای بدون پشتوانه فلسفی تدریس می شود، نابهنگام و بر مبنای تخیلات و اوهام منتج از آموزه های روان شناسان تجربی است و بررسی همه جانبه و نیازسنجی واقعی انجام نگرفته است؛ بنابراین خامی و چالش دانش آموزان را به همراه دارد. در این نوشتار برخی از ایرادهای فنی ریاضی ابتدایی را مدلل ساخته و راهکارهای اصلاحی را پیشنهاد کرده ایم. موقعی علم حصولی به علم حضوری و تقرب به حق متعال می انجامد که واقعیت فلسفی بر توهمات ذهنی تسلط یابد.کليدواژه ها
قرارداد، حساب، هندسه، اعتبار، طبیعتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سیدعلی جلالی , 1401 , قراردادهای بی اعتبار، مسئله این است. , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.