عاشق شدن در راه معلمی
Falling in love on the way to becoming a teacher
نویسندگان :
ساره حق خواه ( دانشگاه فرهنگیان ) , منصوره چنگیزی نژاد فرد ( آموزش و پرورش ناحیه 2 )
چکیده
هدف از انجام این پژوهش کیفی، واکاوی ویژگی های حرفه ای معلمی بر اساس تجارب تحصیلی کسبشده نگارنده در طول مدت زندگی و یافتن نقاط قوت و ضعف و بهبود یا ارتقا آن ها در راستای توسعه حرفه ای و زمینهسازی ایجاد علاقه فراگیران علم به رشته آموزش ریاضی هست. روش تحقیق، روایت پژوهی می باشد که با استخراج داده ها از طریق کدگذاری تجارب تحصیلی نگارنده و تحلیل داده ها به روش تحلیل مضمون انجام شد. پس از استخراج و طبقهبندی دادهها، مضمون نهایی تحت عنوان "تجارب کسبشده از دوران تحصیل" مطرح گردید؛ که مضامین سازمان دهنده سطح 1 شامل 15 مورد و مضامین سازمان دهنده سطح 2 دربرگیرنده 9 مورد بود. واکاوی تجارب و یافته های این پژوهش نشان داد که یک معلم موفق باید در موقعیتهای مختلف، رفتار، برخورد، روش و راهبردهای مناسبی را داشته باشد و برای کنترل کردن کلاسش، روی تکنیکهای آموزشی و کلاس داری مسلط باشد. اینکه نگارنده در آینده چگونه معلمی خواهم کرد و چه نوع معلمی خواهد شد، بخشی از آن درگرو اعتقادات، باورها، آرمانها و اصولی هست که آنها را پذیرفته است؛ اما بخشی از آنها مرتبط با چالشها، موقعیت و شرایطی هست که در آینده و در مسیر معلمی با آنها روبرو خواهد شد و میبایست برای حل و رفع آنها تصمیماتی را در همان لحظه بگیرد. همچنین افق دید نگارنده در رابطه با چگونگی عمل کردن بهعنوان یادگیرنده مادامالعمر و مستمر در مسیر معلمیاش ذکر شده است.کليدواژه ها
تجارب تحصیلی، دانشگاه فرهنگیان، کارورزی، توسعه حرفه ای معلمی، دانش آموزکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:منصوره چنگیزی نژاد فرد , 1401 , عاشق شدن در راه معلمی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.