پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی

Logo, creativity in math education
نویسندگان :

حسین عبدالهی نیا ( آموزش و پرورش استان خوزستان )

دانلود فایل   

چکیده

استفاده از لوگو به دانش‌آموزان کمک می کند تا ریاضیات را بهتر لمس‌ کنند، یک رویکرد سازنده و فعال در فرآیند یاددهی/یادگیری اتخاذ می شود. کار با لوگو به دانش‌آموزان این فرصت می‌دهد تا برای حل عناصر مسائل کلیدی ریاضی، ایده‌ها را امتحان و طرح‌ها را اصلاح کنند. دانش‌آموزان می‌توانند حدس‌ها را که جزء حیاتی استدلال ریاضی هستند، بسازند و آزمایش کنند. از لوگو می توان به عنوان وسیله ای برای ارائه برنامه درسی مرسوم آموزش ریاضی استفاده کرد.

کليدواژه ها

ریاضیات و لوگو، آموزش ریاضی، خلاقیت ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش‌های مجازی
  • علل ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی مدرسه ای
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس
  • بررسی استانداردهای NCTM در رابطه با موضوع اندازه گیری طول در کتب ریاضی شش پایه ابتدایی کشور ایران
  • علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]