پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله راهکارهای طراحی سؤالات معیار
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

راهکارهای طراحی سؤالات معیار

Criteria for design questions
نویسندگان :

محمد طالبی ( سرگروه ریاضی استان خراسان رضوی ) , حمیده محمدزاده ( عضو گروه ریاضی استان خراسان رضوی ) , سید علی جلالی ( عضو گروه ریاضی استان خراسان رضوی )

دانلود فایل   

چکیده

بر اساس تجربیات جدیدی که در انواع ارزشیابی ها صورت گرفته، مشکلات متنوعی مشاهده شده و اضطرابی که بسیاری از دانش آموزان از امتحانات دارند؛ در این نوشتار چندین راهکار برای طراحی سؤالات معیار ارائه می شود. برای اصلاح و ارتقای سؤالات مثال هایی از امتحانات نهایی ریاضی نیز جمع آوری گردیده است. از آنجایی که تکاپوگری، متأثر از سؤالات متناسب قرار می گیرد و ضرایب نمرات امتحانات در موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش عمده ای دارد؛ عملیاتی سازی راهکارها، روایی مطلوب تر امتحانات را در پی خواهد داشت. وقتی که با سؤال معیار، پژوهش در مسیر درستی واقع بشود؛ به هر اندازه که در جواب یابی تلاش صورت بپذیرد، مثمر ثمر خواهد بود و تأثیر دانایی بر آرامش روانی جامعه را متبلور می سازد، لذا سؤال باز پاسخ با سؤال غلط، تفاوتش آشکار می گردد.

کليدواژه ها

ارزشیابی، سؤالات همگرا، سؤالات واگرا ، روایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمد طالبی , 1401 , راهکارهای طراحی سؤالات معیار , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
  • نقش بازی و معما در یادگیری ریاضیات
  • مقدمه‌ای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس
  • نقش سازمان های مردم نهاد نظیر انجمن ها،وجمع بندی نیروهای تحصیلکرده در توسعه علوم ریاضی
  • بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
  • تحلیل محتوا و مقایسه کتاب‌های ریاضی دوم دبستان کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا بر اساس شاخص خلاقیت گیلفورد
  • آشنا کردن دانش آموزان با کاربرد ریاضی در زندگی واقعی
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • عاشق شدن در راه معلمی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]