راهکارهای طراحی سؤالات معیار
Criteria for design questions
نویسندگان :
محمد طالبی ( سرگروه ریاضی استان خراسان رضوی ) , حمیده محمدزاده ( عضو گروه ریاضی استان خراسان رضوی ) , سید علی جلالی ( عضو گروه ریاضی استان خراسان رضوی )
چکیده
بر اساس تجربیات جدیدی که در انواع ارزشیابی ها صورت گرفته، مشکلات متنوعی مشاهده شده و اضطرابی که بسیاری از دانش آموزان از امتحانات دارند؛ در این نوشتار چندین راهکار برای طراحی سؤالات معیار ارائه می شود. برای اصلاح و ارتقای سؤالات مثال هایی از امتحانات نهایی ریاضی نیز جمع آوری گردیده است. از آنجایی که تکاپوگری، متأثر از سؤالات متناسب قرار می گیرد و ضرایب نمرات امتحانات در موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش عمده ای دارد؛ عملیاتی سازی راهکارها، روایی مطلوب تر امتحانات را در پی خواهد داشت. وقتی که با سؤال معیار، پژوهش در مسیر درستی واقع بشود؛ به هر اندازه که در جواب یابی تلاش صورت بپذیرد، مثمر ثمر خواهد بود و تأثیر دانایی بر آرامش روانی جامعه را متبلور می سازد، لذا سؤال باز پاسخ با سؤال غلط، تفاوتش آشکار می گردد.کليدواژه ها
ارزشیابی، سؤالات همگرا، سؤالات واگرا ، رواییکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد طالبی , 1401 , راهکارهای طراحی سؤالات معیار , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.