پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی

The effect of teaching the strategy of reversing the problem based on the vistro-Yu framework on the change the point of view problem solving skills of the sixth year elementary school students in mathematics
نویسندگان :

بهنام آیتی ( اداره آموزش و پرورش دزفول، دانشگاه فرهنگیان اهواز پردیس حضرت رسول اکرم ) , علی ظفری فر ( اداره آموزش و پرورش دزفول )

دانلود فایل   

چکیده

در دهه های اخیر، نظریه پردازی در دو حوزه طرح مسئله (problem posing)و حل مسئله (problem solving)در ریاضی شـدت گرفته است. بررسی پیشینه پژوهشی نشان می دهد که آموزش با تأکید بر طرح مسئله بر اساس چارچوب ویسترو_ یو در کلاس درس، عملکرد حل مسئله دانش آموزان را ارتقا می دهد. ما در تحقیق پیشرو، بنا داریم به ارتقای دقت علمی پژوهش های فوق اقدام کنیم. بدین صورت که به دنبال پاسخ به این سوال بوده ایم که: در بین انواع راهبردهای طرح مسأله در چارچوب نظریه نظریه ویسترو_ یو، دقیقا افزایش کدام مهارت طرح مسئــله، بیشتر باعث ارتقای چه مهارت حل مسأله ای می شود؟ به منظور تظریف مطالعه بررسی اثـــر آموزش راهـــبرد طـــرح مسئــله "معکوس کردن مسئـله" -بر اساس چارچوب ویسـترو_یو - بر مهـارت حل مسئله "تغـییر نقطه دید" دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی را دستور کار خود قرار دادیم. روش پژوهش، شبه آزمایشی می باشد. دو گروه کنترل و آزمایش انتخاب شدند. مثال ها از کتاب درسی ریاضی سال شـــشم برگزیده شد. آزمون های ریاضی استاندارد شده هم از مباحث همین کتاب درسی طراحی شد. نتایج بررسی ها نشان می داد گروه آزمایش، بطور قابل ملاحظه ای در به کار گیری مهارت حل مسأله تغییر نقطه دید، پیشرفت داشته اند.

کليدواژه ها

طرح مسئله، حل مسئله، راهبرد معکوس کردن مسئله، چارچوب ویسترو_ یو، تغییر نقطه دید

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهنام آیتی , 1401 , تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • چگونه توانستم مهارت حل مساله ی ریاضی را در دانش آموزانم تقویت نمایم؟( اقدام پژوهی)
  • بررسی علتهای افت کیفیت آموزش ریاضی در مدارس ایران و ارائه راهکارهای علمی و عملی
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین
  • اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
  • نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]