پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی

.Investigation The effect of teaching the skill of "reversing the problem" based on the Vistro-Yu framework on the problem solving skill of "change the point of view" of the sixth year elementary school students in mathematics
نویسندگان :

بهنام آیتی ( اداره آموزش و پرورش دزفول، دانشگاه فرهنگیان اهواز پردیس حضرت رسول اکرم )

دانلود فایل   

چکیده

در دهه های اخیر، نظریه پردازی در دو حوزه طرح مسئله (problem posing)و حل مسئله (problem solving)در ریاضی شـدت گرفته است. بررسی پیشینه پژوهشی نشان می دهد که آموزش با تأکید بر طرح مسئله بر اساس چارچوب ویسترو_ یو در کلاس درس، عملکرد حل مسئله دانش آموزان را ارتقا می دهد. ما در تحقیق پیشرو، بنا داریم به ارتقای دقت علمی پژوهش های فوق اقدام کنیم. بدین صورت که به دنبال پاسخ به این سوال بوده ایم که: در بین انواع راهبردهای طرح مسأله در چارچوب نظریه نظریه ویسترو_ یو، دقیقا افزایش کدام مهارت طرح مسئــله، بیشتر باعث ارتقای چه مهارت حل مسأله ای می شود؟ به منظور تظریف مطالعه بررسی اثـــر آموزش راهـــبرد طـــرح مسئــله "معکوس کردن مسئـله" -بر اساس چارچوب ویسـترو_یو - بر مهـارت حل مسئله "تغـییر نقطه دید" دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی را دستور کار خود قرار دادیم. روش پژوهش، شبه آزمایشی می باشد. دو گروه کنترل و آزمایش انتخاب شدند. مثال ها از کتاب درسی ریاضی سال شـــشم برگزیده شد. آزمون های ریاضی استاندارد شده هم از مباحث همین کتاب درسی طراحی شد. نتایج بررسی ها نشان می داد گروه آزمایش، بطور قابل ملاحظه ای در به کار گیری مهارت حل مسأله تغییر نقطه دید، پیشرفت داشته اند.

کليدواژه ها

طرح مسئله، حل مسئله، راهبرد معکوس کردن مسئله، چارچوب ویسترو_ یو، تغییر نقطه دید

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهنام آیتی , 1401 , تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • نقش سازمان های مردم نهاد نظیر انجمن ها،وجمع بندی نیروهای تحصیلکرده در توسعه علوم ریاضی
  • قراردادهای بی اعتبار، مسئله این است.
  • چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین
  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]