بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان
Investigating the effect of using educational technology on the level of math anxiety of elementary school students in Semnan city
نویسندگان :
میلاد فهیمی ( دانشگاه سمنان ) , مهرناز مشتاقی ( آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر )
چکیده
ضطراب یک پدیده ی عالمگیر بشری است که با انتظار دردناک وقوع یک اتفاق ناگوار همراه است. اضطراب ریاضی، یک وضعیت روانی است که اکثر دانش آموزان را حداقل برای یک بار در طول سال های تحصیلی با خود درگیر کرده است. عوامل بسیاری در بروز این اضطراب نقش دارند که می توان به عوامل محیطی، ذهنی و شخصیتی اشاره کرد. ریشه های این اضطراب باید در مقطع ابتدایی، شناسایی و درمان شود زیرا عدم درمان آن سبب می شود تا در آینده، دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی و در نتیجه انتخاب شغل، با مشکل مواجه شوند زیرا سعی می کنند تا حد امکان به سمت رشته ها و شغل هایی بروند که کاربرد ریاضیات در آن، حداقل ممکن باشد. از سویی دیگر کاربست تکنولوژی آموزشی موجب تحول روش های تدریس و تعامل معلم و دانش آموز می شود.لذا هدف از این پژوهش بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان و ارائه راهکارهای برای غلبه بر آن است.کليدواژه ها
اضطراب، ریاضی، دانش آموزان، مقطع ابتداییکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:میلاد فهیمی , 1401 , بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.