نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن
Showing the bar chart by the authors of the textbook and dividing the teachers according to its teaching
نویسندگان :
سیدجمال الدین محمودی جزیی ( آرام )
چکیده
با توجه به اهمیت بالای ریاضی پایه هفتم، نویسنده تاکنون با نوشتن چندین مقاله به نقص و کاستی های این کتاب پرداخته و در این مقاله هم به یکی دیگر از ایرادات این کتاب که با یافته های علمی و معتبر بشری هیچ سنخیتی ندارد، پرداخته است. این در حالی است که در سند برنامه درسی آمده" دانش آموز در فرایند یاددهی-یادگیری نقش اساسی دارد" و "محتوای مطالب درسی باید برگیرنده مفاهیم و مهارتهای اساسی و ایده های کلیدی و برگرفته از یافته های علمی و معتبر بشری باشد." این تناقض با یافته های علمی آنچنان است که معلمان در خصوص آن به سه دسته تقسیم می شوند. گروه اول آنچه را در کتاب آمده، بیان می نمایند و بدون هیچ توضیح یا اشاره ای از کنار آن می گذرند. گروه دوم مطلب را طبق کتاب درسی اجرا نموده اما بر اساس مراجع علمی دانشگاهی و نرم افزارهای آماری اصلاح می نمایند و در نهایت گروه سوم بر اساس طرح اولیه فعالیت که در کتاب ریاضی ششم در سال 1392 بوده و به خاطر دلایلی آن مطالب به کتاب ریاضی پایه هفتم با تغییراتی انتقال یافته، عمل می نمایند. این چند دستگی ها بطوری است که با توجه به آموزش مجازی و در اختیار داشتن فیلم تدریس همکاران، چنانچه دانش-آموزی با تدریس هر سه گروه برخورد نماید با خود در خصوص درس ریاضی چه خواهد اندیشید؟ آیا نتیجه ای جز بی اعتمادی و دوری افراد از ریاضی نخواهد داشت.؟کليدواژه ها
ریاضی هفتم، یافته علمی معتبر، نقص کتاب درسی، بی اعتمادی به خود، زدن بر چسب نفهمیدنکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.