پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن

Showing the bar chart by the authors of the textbook and dividing the teachers according to its teaching
نویسندگان :

سیدجمال الدین محمودی جزیی ( آرام )

دانلود فایل   

چکیده

با توجه به اهمیت بالای ریاضی پایه هفتم، نویسنده تاکنون با نوشتن چندین مقاله به نقص و کاستی های این کتاب پرداخته و در این مقاله هم به یکی دیگر از ایرادات این کتاب که با یافته های علمی و معتبر بشری هیچ سنخیتی ندارد، پرداخته است. این در حالی است که در سند برنامه درسی آمده" دانش آموز در فرایند یاددهی-یادگیری نقش اساسی دارد" و "محتوای مطالب درسی باید برگیرنده مفاهیم و مهارتهای اساسی و ایده های کلیدی و برگرفته از یافته های علمی و معتبر بشری باشد." این تناقض با یافته های علمی آنچنان است که معلمان در خصوص آن به سه دسته تقسیم می شوند. گروه اول آنچه را در کتاب آمده، بیان می نمایند و بدون هیچ توضیح یا اشاره ای از کنار آن می گذرند. گروه دوم مطلب را طبق کتاب درسی اجرا نموده اما بر اساس مراجع علمی دانشگاهی و نرم افزارهای آماری اصلاح می نمایند و در نهایت گروه سوم بر اساس طرح اولیه فعالیت که در کتاب ریاضی ششم در سال 1392 بوده و به خاطر دلایلی آن مطالب به کتاب ریاضی پایه هفتم با تغییراتی انتقال یافته، عمل می نمایند. این چند دستگی ها بطوری است که با توجه به آموزش مجازی و در اختیار داشتن فیلم تدریس همکاران، چنانچه دانش-آموزی با تدریس هر سه گروه برخورد نماید با خود در خصوص درس ریاضی چه خواهد اندیشید؟ آیا نتیجه ای جز بی اعتمادی و دوری افراد از ریاضی نخواهد داشت.؟

کليدواژه ها

ریاضی هفتم، یافته علمی معتبر، نقص کتاب درسی، بی اعتمادی به خود، زدن بر چسب نفهمیدن

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
  • بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی در رابطه با بدفهمی های دانش آموزان در حل مسائل کسرها
  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
  • تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی
  • شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
  • ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
  • رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • افت کیفیت و کمیت ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]