پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی

Analysis of my lived experiences at Farhangian University On the way to become a teacher
نویسندگان :

ساره حق خواه ( دانشگاه فرهنگیان ) , حانیه ظهوری مهریزی ( آموزش و پرورش ناحیه 2 )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از این پژوهش، واکاوی ویژگی های حرفه ای بر اساس تجارب تحصیلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود شایستگی های خود در راستای توسعه حرفه ای می باشد. روش تحقیق حاضر، خودکاوی روایتی است. برای جمع‌آوری اطلاعات، هم‌چنین تفسیر آن‌ها از شیوه‌ کدگذاری تجارب تحصیلی شرح داده‌شده، استفاده شد. روش تحلیل داده ها، روش تحلیل مضمون می باشد. نگارنده با تفکر در تجارب کسب شده از دوران تحصیل خویش به ویژگی های مثبت و منفی اساتید خود پی برد. سپس با کدگذاری تجارب تحصیلی و رسم شبکه مضامین با محوریت "تجارب تحصیلی دانشجو معلم" به مفاهیم اصلیِ کسب تجربه از کارورزی، کسب تجربه از هم دوره ای ها، کسب تجربه از معلمان و اساتید، کسب تجربه از سایر کارکنان مدرسه و علاقه به رشته و استعداد، دست‌یافته است. نویسنده با استفاده از تجارب کسب شده از دوران تحصیل به مهم ترین باور خود یعنی عدالت معلم، رسیده است. هم چنین نظریه های معلمی مانند هوش های چندگانه گاردنر، اهداف آموزشی بلوم و ... را بررسی کرده و متوجه شده که باید به صورت تلفیقی در کلاس، اجرا شود. در ادامه نگارنده به آرمان های معلمی خود که مهم ترین آن، جدیت معلم در کنار رابطه صمیمانه است؛ اشاره نمود. هم چنین به برخی چالش های معلمی که اصلی ترین آن شلوغ بودن کلاس هست و راهکارهای آن مانند مسئولیت دادن به شاگردان، اشاره شد. حال که با یاری خداوند، نویسنده در آستانه تدریس، قرار دارد؛ خواهان آن است که به وظایفش، عمل کرده و دائما در جهت توسعه حرفه ای خود، تلاش نماید. بررسی نتایج این پژوهش می تواند موجب علاقمندی دانش آموزان و دانشجویان به رشته آموزش ریاضی شود.

کليدواژه ها

دانشجومعلم، تجارب زیسته، توسعه حرفه ای، کارورزی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حانیه ظهوری مهریزی , 1401 , واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره
  • کاربردی از نظریه اعداد دبیرستانی در زندگی روزمره
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی
  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • جذابیت ریاضیات با تجویز نسخه هایی در آموزش و ارزیابی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]