پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک

Content analysis of math book 1 of the 11th grade of mathematics and physics
نویسندگان :

سجاد منصوری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک بر اساس روش تحلیل محتوی ویلیام رومی است. روش تحقیق در این پژوهش، از نوع توصیفی – پیمایشی از نوع تحلیل محتوی به روش ویلیام رومی می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک (1400) است که به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت. محتوای کتاب درسی از نظر میزان درگیر سازی متن، تصاویر و سوالات مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که ضریب درگیری متن 34/1 است که نشان می دهد متن کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک به شیوه ی فعالی نوشته شده است. ضریب درگیری تصاویر نیز 1 تعیین شد که نشان داد تصاویر و اشکال کتاب، دانش آموز را درگیر در یادگیری میکند. همچنین در بخش تحلیل شاخص فعالیت محور بودن کتاب، ضریب درگیری 33/2 تعیین شد که نشان میدهد کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک، فعالیت محورمی باشد. نتایج این تحقیق بیانگر این مسئله است که متن، تصاویر و سوالات کتاب درسی جدیدالتألیف حسابان1 یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک به شیوه فعالی نوشته شده است.

کليدواژه ها

تحلیل محتوا، کتاب حسابان1، الگوی ویلیام رومی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سجاد منصوری , 1401 , تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان
  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  • پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی
  • بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]