تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشتهی ریاضی-فیزیک
Content analysis of math book 1 of the 11th grade of mathematics and physics
نویسندگان :
سجاد منصوری ( آموزش و پرورش )
چکیده
هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک بر اساس روش تحلیل محتوی ویلیام رومی است. روش تحقیق در این پژوهش، از نوع توصیفی – پیمایشی از نوع تحلیل محتوی به روش ویلیام رومی می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک (1400) است که به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت. محتوای کتاب درسی از نظر میزان درگیر سازی متن، تصاویر و سوالات مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که ضریب درگیری متن 34/1 است که نشان می دهد متن کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک به شیوه ی فعالی نوشته شده است. ضریب درگیری تصاویر نیز 1 تعیین شد که نشان داد تصاویر و اشکال کتاب، دانش آموز را درگیر در یادگیری میکند. همچنین در بخش تحلیل شاخص فعالیت محور بودن کتاب، ضریب درگیری 33/2 تعیین شد که نشان میدهد کتاب حسابان1 سال یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک، فعالیت محورمی باشد. نتایج این تحقیق بیانگر این مسئله است که متن، تصاویر و سوالات کتاب درسی جدیدالتألیف حسابان1 یازدهم رشته ی ریاضی و فیزیک به شیوه فعالی نوشته شده است.کليدواژه ها
تحلیل محتوا، کتاب حسابان1، الگوی ویلیام رومیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سجاد منصوری , 1401 , تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشتهی ریاضی-فیزیک , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.