پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان

New strategies in teaching elementary mathematics in Farhangian University
نویسندگان :

سجاد منصوری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

روند تغییرات در عصر فعلی ما که در آن فناوری علمی و اطلاعات همچنان در حال حرکت است به سرعت تمام کشورهای جهان را مجبور کرد تا طرح هایی برای توسعه جوانان خود پیدا کنند و سطح علمی دانش آموزان خود را به نحوی توسعه بدهند تا دانش آموزان بتوانند به صورت تحلیلی، مصنوعی و انتقادی فکر کنند. از آنجا که، از گذشته تا حال، روش های معمول در تدریس ریاضی به دوصورت انجام گرفته است: که اولی مبتنی بر انتقال دانش ریاضی به وسیله معلم و دومی مبتنی بر دانش آموزان است، به این صورت که خود دانش آموزان ، محور فعالیت های آموزش ریاضیات هستند. لذا برای همگام سازی با برنامه های درسی ریاضیات در جهان، نیاز به تربیت معلمان ریاضی موفق در دانشگاه فرهنگیان می باشد. برای رسیدن به این هدف،در این مقاله ابتدا به بررسی روش های تدریس رایج ریاضیات پرداخته و سپس شش راهکار اصلی به جهت تربیت معلمان اصلح را مطرح می کنیم.

کليدواژه ها

معلم ریاضی، آموزش ریاضی، حل مسئله، دانش آموز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سجاد منصوری , 1401 , راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • بررسی استانداردهای NCTM در رابطه با موضوع اندازه گیری طول در کتب ریاضی شش پایه ابتدایی کشور ایران
  • بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • بررسی کتاب حسابان1 یازدهم ریاضی
  • نقش اثر گذار معلم در آموزش ریاضیات واقعیت مدار
  • استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی
  • معرفی ابزار کمک آموزشی الکتریکی برای تدریس جمع و تفریق به دانش‌آموزان پایه اول دبستان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]