پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تحلیل محتوی حسابان1 پایه یازدهم رشته ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تحلیل محتوی حسابان1 پایه یازدهم رشته ریاضی

Content Analysis of Arithmetic 1, 11th Grade, Mathematics
نویسندگان :

طاهره نمازی فرد ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

چکيده - محتوای کتاب درسی میزان فعالیت دانش آموز را مشخص میکند طراحی محتوای کتاب باید متناسب با توانایی های یادگیرنده باشد هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای تصاویر و تمرین ها و سوالات کتاب درسی حسابان ۱ پایه یازدهم رشته علوم ریاضی است. روش مورد استفاده در این پژوهش تحلیل محتوا بوده که بر اساس تکنیک ویلیام رومی به انجام رسیده است جامعه آماری این پژوهش کتاب حسابان ۱ پایه یازدهم ریاضی سال ۱۳۹5 بوده و یافته های پژوهش نشان داد که ضریب درگیری متن کتاب1.15درصد تصاویر کتاب 14/ و ضریب درگیری سوالات کتاب 36/ است که حاکی از فعال بودن متن است و تمرین ها و تصاویر کتاب حسابان 1 دانش آموزان را برای یادگیری به کمتر درگیر می کند.

کليدواژه ها

تحلیل محتوی، حسابان یازدهم، ویلیام رومی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
طاهره نمازی فرد , 1401 , تحلیل محتوی حسابان1 پایه یازدهم رشته ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • آموزش و یادگیری تجسم فضایی و درک ساختارها با استفاده از نرم افزار جئوجبرا در درس ریاضی به دانش آموزان ابتدایی
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • شناسایی عوامل موثر بر یادگیری ریاضی دانش آموزان با کمک خبرگان و تکنیک فراترکیب
  • فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]