بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
Improving the teaching of the area of parallelograms in fourth grade students (with the help of the research group)
نویسندگان :
عالیه اشرف ( آموزش و پرورش )
چکیده
چکيده - در راستای ارتقای مهارتهای حرفهای، این پژوهش با هدف دستیابی به یک روش تدریس همگام با ارزشیابی پویا و کارآمد برای آموزش مساحت متوازی الاضلاع انجام شده است. بر طبق دستورالعمل و بخشنامه گروه پژوهش مراحل و مراتب درس پژوهی انجام شد. گروه تشکیل و دو کلاس بیست نفره و یک مدرس انتخاب شد. در ابتدا پس از بررسی محتوای کتاب و نتایج ارزشیابی سالهای گذشته و استفاده از نظرات همکاران هم پایه دیگر (بررسی پرسشنامه )گروه بر آن شد تا در مورد آموزش مساحت متوازیالاضلاع درس پژوهی انجام دهد. پس از مطالعات و تحقیقات روش تدریس ساختگرایی برای اجرا انتخاب شد. پس از نقدِ اجرا و تحلیل دادهها گروه به این نتیجه رسید که اگرچه بررسی چک لیست حاکی از آن است که دانش آموزان به اهداف سطح پایین حیطه شناختی بلوم دست یافتند ولی در تجزیه و تحلیل و کاربرد به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارند ومهارت دانش آموزان در حل مسئله ضعیف است. با توجه به زمان محدود کلاس ریاضی بر اساس بودجه بندی، قرار شد تا روش یادگیری معکوس در اجرای دوم مورد ارزیابی قرار گیرد. نتیجه تحلیل داده ها و مقایسه آن با اجرای اول موفقیت گروه را در استفاده از این روش نشان میدهد.کليدواژه ها
كليد واژه ها: درس پژوهی، مساحت متوازیالاضلاع، ارزشیابی، ساختگرایی، یادگیری معکوسکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه) , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.