پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)

Improving the teaching of the area of parallelograms in fourth grade students (with the help of the research group)
نویسندگان :

عالیه اشرف ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

چکيده - در راستای ارتقای مهارتهای حرفهای، این پژوهش با هدف دستیابی به یک روش تدریس همگام با ارزشیابی پویا و کارآمد برای آموزش مساحت متوازی الاضلاع انجام شده است. بر طبق دستورالعمل و بخشنامه گروه پژوهش مراحل و مراتب درس پژوهی انجام شد. گروه تشکیل و دو کلاس بیست نفره و یک مدرس انتخاب شد. در ابتدا پس از بررسی محتوای کتاب و نتایج ارزشیابی سال‌های گذشته و استفاده از نظرات همکاران هم پایه دیگر (بررسی پرسشنامه )گروه بر آن شد تا در مورد آموزش مساحت متوازیالاضلاع درس پژوهی انجام دهد. پس از مطالعات و تحقیقات روش تدریس ساختگرایی برای اجرا انتخاب شد. پس از نقدِ اجرا و تحلیل دادهها گروه به این نتیجه رسید که اگرچه بررسی چک لیست حاکی از آن است که دانش آموزان به اهداف سطح پایین حیطه شناختی بلوم دست یافتند ولی در تجزیه و تحلیل و کاربرد به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارند ومهارت دانش آموزان در حل مسئله ضعیف است. با توجه به زمان محدود کلاس ریاضی بر اساس بودجه بندی، قرار شد تا روش یادگیری معکوس در اجرای دوم مورد ارزیابی قرار گیرد. نتیجه تحلیل داده ها و مقایسه آن با اجرای اول موفقیت گروه را در استفاده از این روش نشان می‌دهد.

کليدواژه ها

كليد واژه ها: درس پژوهی، مساحت متوازیالاضلاع، ارزشیابی، ساختگرایی، یادگیری معکوس

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه) , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • کاربردی از نظریه اعداد دبیرستانی در زندگی روزمره
  • شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • شناسايي رويكردهاي دانشجو معلمان دوره‌ي ابتدايي در حل مسائل مرتبط با تقارن
  • آموزش کاربردهای ریاضیات و هندسه در هنر و صنایع دستی و تاثیر آن بر تمایل دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهندسی
  • بررسی چالشهای درک اعداد گویا در دانش آموزان
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]