پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400

The effect of using educational tools and computers in improving the learning of secondary school students in the 4th district of Tabriz in the academic year of 2021-2022
نویسندگان :

گلتاج علی زاده ( آموزش و پرورش ناحیه 5 ) , زینب ولیزاده ( آموزش و پرورش ناحیه 4 )

دانلود فایل   

چکیده

بحث‌ ما در اين تحقيق تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان است كه نتايج حاصل مي تواند مورد استفاده عوامل مربوطه باشد، هدف كلي از تحقيق حاضر تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي باشد. يادگيري امري بسيار پيچيده و مستلزم دخالت عوامل متعدد است و زماني اتفاق مي‌افتد كه اين عوامل در كنار هم باشند. امر يادگيري در محيط كلاس به طور اخصّ، داراي اهميت و حساسيت بيشتري است. محيط كلاس به سبب تفاوت اساسي با محيط بيروني نيازمند دقت و توجه فراوان‌تر است. در كلاس درس عوامل اساسي دخيل در امر يادگيري عبارتند از: وضع جسماني، روحي، علمي و شخصيتي معلم، محتواي منابع آموزشي، قوانين و مقررات آموزشي، فضاي آموزشي وسايل كمك آموزشي، در بين اين عوامل وسايل كمك آموزشي از حيث اين كه تئوري و عمل را توأم و هماهنگ مي‌سازد، جايگاه ويژه‌اي دارد. استفاده از وسايل كمك آموزشي از طرف معلم در جريان تدريس، باعث مي‌شود كه مطالب مطرح شده در ساخت شناختي دانش‌آموزان جا بگيرد و دانش‌آموز به يادگيري معني‌دار نائل شود متأسفانه استفاده منظم و اصولي از وسايل كمك آموزشي تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشي سپرده مي‌شود. و اغلب عدم استفاده از وسايل كمك آموزشي را از طريق كمبود وقت و نبود وسايل توجيه مي‌كنند. اميد است روزي برسد كه استفاده از وسايل كمك آموزشي نهادينه گردد تا باعث تحرك و پويايي در نظام آموزش كشورمان بشود.

کليدواژه ها

وسیله آموزشی، رایانه، پیشرفت تحصیلی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
گلتاج علی زاده , 1401 , تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400 , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
  • آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد
  • بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]