پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز

The teaching quality of secondary mathematics teachers according to the indicators of active teaching methods in the 4th and 5th districts of Tabriz
نویسندگان :

گلتاج علی زاده ( آموزش و پرورش ناحیه 5 ) , زینب ولیزاده ( آموزش و پرورش ناحیه 4 )

دانلود فایل   

چکیده

روش های تدریس مختلفی وجود دارد که هر کدام برای شرایط و درس خاصی مناسب می باشند. لذا معلم باید با توجه به هدف های آموزشی، موضوع درس، ویژگی های دانش آموزان و غیره بهترین روش را انتخاب نماید. ازانواع گوناگون روشهای تدریس، کیفیت استفاده از روشهای فعال تدریس درمدارس متوسطه دوم ناحیه5 تبریز مد نظر بوده که تا چه حدی درمدارس با کیفیت ایده آل به کاربسته می شود. معلمان بعضي اوقات مطالب زيادي را تدريس مي كنند ولي بعداً متوجه مي شوند که دانش آموزان نمي توانند حتي مقدار كمي از آنچه را كه مطرح شده است، بازگو نمايند. راستي چرا، گاهي بعد از ارائه توضيح مفصل در مورد موضوعي، فراگيران نمي توانند حتي بخش كوچكي از آن موضوع را بازيابي كنند؟ چرا دانش آموزان بجاي درك معنائي مطالب، به حافظه خود فشار ميآورند؟ در پاسخ به اين سوالات ميتوان بي توجهي معلمان به روشهاي ياددهي يادگيري يعني به كار نگرفتن روشهاي فعال در آموزش را دليل اصلي قلمداد كرد.به همين دليل به نظرمی رسد كيفيت آموزشي دربسياري از مدارس از سطح مطلوب برخوردار نيست و دانش آموز اغلب مطالب راحفظ وپس از پايان يافتن امتحانات آنها را فراموش مي كند. بكارگيري روشهاي فعال تدريس باعث مي شود تا يادگيري تا عمق جان دانش آموزان رسوخ كند و نه تنها يافته ها و كشفيات خود را به سادگي فراموش نكند بلكه درطول زندگي و ادامه تحصیلات، آن را به صورت كاربردي به كارببرند. حال سئوال اساسی تحقیق این است آیا بین کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه اول با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در متوسطه دوم ناحیه5 تبریزتفاوت وجود دارد؟ بدین منظوردراین تحقیق به دنبال یافتن جواب به این سئوال هستیم که کیفیت استفاده ازروشهای فعال تدریس درمدارس متوسطه دوم ناحیه5 تبریزچگونه است؟

کليدواژه ها

کیفیت، شاخص، تدریس فعال، متوسطه دوم

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زینب ولیزاده , 1401 , عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • جذابیت ریاضیات با تجویز نسخه هایی در آموزش و ارزیابی
  • بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
  • دانش محتوایی – پداگوژیکی فناورانه ی معلم و آموزش ریاضی در عصر دیجیتال
  • بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی
  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
  • بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]