عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
The teaching quality of secondary mathematics teachers according to the indicators of active teaching methods in the 4th and 5th districts of Tabriz
نویسندگان :
گلتاج علی زاده ( آموزش و پرورش ناحیه 5 ) , زینب ولیزاده ( آموزش و پرورش ناحیه 4 )
چکیده
روش های تدریس مختلفی وجود دارد که هر کدام برای شرایط و درس خاصی مناسب می باشند. لذا معلم باید با توجه به هدف های آموزشی، موضوع درس، ویژگی های دانش آموزان و غیره بهترین روش را انتخاب نماید. ازانواع گوناگون روشهای تدریس، کیفیت استفاده از روشهای فعال تدریس درمدارس متوسطه دوم ناحیه5 تبریز مد نظر بوده که تا چه حدی درمدارس با کیفیت ایده آل به کاربسته می شود. معلمان بعضي اوقات مطالب زيادي را تدريس مي كنند ولي بعداً متوجه مي شوند که دانش آموزان نمي توانند حتي مقدار كمي از آنچه را كه مطرح شده است، بازگو نمايند. راستي چرا، گاهي بعد از ارائه توضيح مفصل در مورد موضوعي، فراگيران نمي توانند حتي بخش كوچكي از آن موضوع را بازيابي كنند؟ چرا دانش آموزان بجاي درك معنائي مطالب، به حافظه خود فشار ميآورند؟ در پاسخ به اين سوالات ميتوان بي توجهي معلمان به روشهاي ياددهي يادگيري يعني به كار نگرفتن روشهاي فعال در آموزش را دليل اصلي قلمداد كرد.به همين دليل به نظرمی رسد كيفيت آموزشي دربسياري از مدارس از سطح مطلوب برخوردار نيست و دانش آموز اغلب مطالب راحفظ وپس از پايان يافتن امتحانات آنها را فراموش مي كند. بكارگيري روشهاي فعال تدريس باعث مي شود تا يادگيري تا عمق جان دانش آموزان رسوخ كند و نه تنها يافته ها و كشفيات خود را به سادگي فراموش نكند بلكه درطول زندگي و ادامه تحصیلات، آن را به صورت كاربردي به كارببرند. حال سئوال اساسی تحقیق این است آیا بین کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه اول با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در متوسطه دوم ناحیه5 تبریزتفاوت وجود دارد؟ بدین منظوردراین تحقیق به دنبال یافتن جواب به این سئوال هستیم که کیفیت استفاده ازروشهای فعال تدریس درمدارس متوسطه دوم ناحیه5 تبریزچگونه است؟کليدواژه ها
کیفیت، شاخص، تدریس فعال، متوسطه دومکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زینب ولیزاده , 1401 , عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.