پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش بهتر ریاضیات با کمک بازی ها و معماهای هدف دار
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش بهتر ریاضیات با کمک بازی ها و معماهای هدف دار

Better teaching of mathematics with the help of targeted games and puzzles
نویسندگان :

اعظم زارعی محمود آبادی ( مدرسه متوسطه اول خلیج فارس ) , فاطمه مفتخرزاده ( مدرسه متوسطه اول شهید احمد زارعی )

دانلود فایل   

چکیده

در دوران مدرسه مفاهیم ریاضی یکی از اثربخش‌ترین مواد آموزشی می‌باشد و آنچه در آموزش ریاضی حائز اهمیت است درک مطلب می‌باشد. یکی از چالش‌هایی که در این زمینه مطرح است، چگونگی جذاب کردن این درک مطلب برای رسیدن به یادگیری عمیق‌تر می‌باشد. عوامل متعددی در این امر نقش دارند که یکی از آن‌ها روش تدریس فعال با استفاده از بازی و معما می‌باشد. هدف از مقاله حاضر، بررسی تأثیر بازی‌ها و معماهای ریاضی در ملموس‌سازی و درک مطلب بیشتر ریاضی است.

کليدواژه ها

بازی و ریاضی، یادگیری، فعالیت‌های انگیزشی، معماهای ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اعظم زارعی محمود آبادی , 1401 , آموزش بهتر ریاضیات با کمک بازی ها و معماهای هدف دار , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری)
  • آموزش ریاضی با استفاده از فناوری در فضای مجازی
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان
  • بررسی علتهای افت کیفیت آموزش ریاضی در مدارس ایران و ارائه راهکارهای علمی و عملی
  • ﺑﺮرسی اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿلی و ﻓﺎﺻﻠﻪ ایجاد شده با ریاضی
  • بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
  • بررسی نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]