پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش بهتر ریاضیات با کمک بازی ها و معماهای هدف دار
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش بهتر ریاضیات با کمک بازی ها و معماهای هدف دار

Better teaching of mathematics with the help of targeted games and puzzles
نویسندگان :

اعظم زارعی محمود آبادی ( مدرسه متوسطه اول خلیج فارس ) , فاطمه مفتخرزاده ( مدرسه متوسطه اول شهید احمد زارعی )

دانلود فایل   

چکیده

در دوران مدرسه مفاهیم ریاضی یکی از اثربخش‌ترین مواد آموزشی می‌باشد و آنچه در آموزش ریاضی حائز اهمیت است درک مطلب می‌باشد. یکی از چالش‌هایی که در این زمینه مطرح است، چگونگی جذاب کردن این درک مطلب برای رسیدن به یادگیری عمیق‌تر می‌باشد. عوامل متعددی در این امر نقش دارند که یکی از آن‌ها روش تدریس فعال با استفاده از بازی و معما می‌باشد. هدف از مقاله حاضر، بررسی تأثیر بازی‌ها و معماهای ریاضی در ملموس‌سازی و درک مطلب بیشتر ریاضی است.

کليدواژه ها

بازی و ریاضی، یادگیری، فعالیت‌های انگیزشی، معماهای ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اعظم زارعی محمود آبادی , 1401 , آموزش بهتر ریاضیات با کمک بازی ها و معماهای هدف دار , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
  • نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان
  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان دوره ابتدایی در شبکه شاد
  • بررسی رابطه بين گفتمان و باورهای معلمان به توانایی به کارگیری مفاهیم و استدلال ریاضی در حل مسائل دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر اصفهان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]