همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی
In te line of changing the mathematics textbooks from fixed algebra to functional algebra: authorial and pedagogical suggestions
نویسندگان :
ربابه افخمی بنائم ( آموزش و پرورش شهرستان ملکان ) , نسیم اصغری ( دانشگاه آزاد تهران مرکز )
چکیده
هیچ تغییری در سازماندهی یا ارائه ی موضوع در کتاب درسی به تنهایی برای وصول اهداف کافی نیست. یک تغییر واقعی برای بهبود به وجود نمی آید مگر با همراهی معلمان. تغییر رویکرد بخش جبر کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی بر عکس ترتیب تاریخی، موفقیت آمیز خواهد بود اگر مجریان این تغییرات، فعالانه برای یادگیری معنادار دانش آموزان قدم بردارند. در این تحقیق ابتدا با پرداختن به نمودهای جبر تابعی در کتاب های درسی، پیشنهاداتی بر مبنای مطالعات در زمینه تفکر تابعی که مستخرج از رساله ی دکتری نویسنده ی اول بوده و به روش کتابخانه ای جمع آوری شده است، داده می شود. الگوهای شکلی که بهترین ابزار ارتقای تفکر تابعی در ریاضیات ابتدایی و متوسطه هستند در این تحقیق با نگاه ریزبینانه تری مطرح شده و بهره برداری بیشتر از ظرفیت این الگوها در متن کتاب درسی و استراتژی های پداگوژیکی معلمان با مثال بحث می شود.کليدواژه ها
جبر ثابت، جبر تابعی، الگوهای شکلی، پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ربابه افخمی بنائم , 1401 , همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.