پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی

In te line of changing the mathematics textbooks from fixed algebra to functional algebra: authorial and pedagogical suggestions
نویسندگان :

ربابه افخمی بنائم ( آموزش و پرورش شهرستان ملکان ) , نسیم اصغری ( دانشگاه آزاد تهران مرکز )

دانلود فایل   

چکیده

هیچ تغییری در سازماندهی یا ارائه ی موضوع در کتاب درسی به تنهایی برای وصول اهداف کافی نیست. یک تغییر واقعی برای بهبود به وجود نمی آید مگر با همراهی معلمان. تغییر رویکرد بخش جبر کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی بر عکس ترتیب تاریخی، موفقیت آمیز خواهد بود اگر مجریان این تغییرات، فعالانه برای یادگیری معنادار دانش آموزان قدم بردارند. در این تحقیق ابتدا با پرداختن به نمودهای جبر تابعی در کتاب های درسی، پیشنهاداتی بر مبنای مطالعات در زمینه تفکر تابعی که مستخرج از رساله ی دکتری نویسنده ی اول بوده و به روش کتابخانه ای جمع آوری شده است، داده می شود. الگوهای شکلی که بهترین ابزار ارتقای تفکر تابعی در ریاضیات ابتدایی و متوسطه هستند در این تحقیق با نگاه ریزبینانه تری مطرح شده و بهره برداری بیشتر از ظرفیت این الگوها در متن کتاب درسی و استراتژی های پداگوژیکی معلمان با مثال بحث می شود.

کليدواژه ها

جبر ثابت، جبر تابعی، الگوهای شکلی، پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ربابه افخمی بنائم , 1401 , همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی
  • مشارکت دانش آموزان در فرآیند مدلسازی ریاضی
  • آموزش کاربردهای ریاضیات و هندسه در هنر و صنایع دستی و تاثیر آن بر تمایل دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهندسی
  • بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین
  • آموزش مدلسازی ریاضی و زندگی روزمره
  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
  • تأثیر روش‌های نوین تدریس در درس ریاضی بر میزان افزایش انگیزه دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه اول منطقه‌ی تبادکان شهر مشهد
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]