پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی

In te line of changing the mathematics textbooks from fixed algebra to functional algebra: authorial and pedagogical suggestions
نویسندگان :

ربابه افخمی بنائم ( آموزش و پرورش شهرستان ملکان ) , نسیم اصغری ( دانشگاه آزاد تهران مرکز )

دانلود فایل   

چکیده

هیچ تغییری در سازماندهی یا ارائه ی موضوع در کتاب درسی به تنهایی برای وصول اهداف کافی نیست. یک تغییر واقعی برای بهبود به وجود نمی آید مگر با همراهی معلمان. تغییر رویکرد بخش جبر کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی بر عکس ترتیب تاریخی، موفقیت آمیز خواهد بود اگر مجریان این تغییرات، فعالانه برای یادگیری معنادار دانش آموزان قدم بردارند. در این تحقیق ابتدا با پرداختن به نمودهای جبر تابعی در کتاب های درسی، پیشنهاداتی بر مبنای مطالعات در زمینه تفکر تابعی که مستخرج از رساله ی دکتری نویسنده ی اول بوده و به روش کتابخانه ای جمع آوری شده است، داده می شود. الگوهای شکلی که بهترین ابزار ارتقای تفکر تابعی در ریاضیات ابتدایی و متوسطه هستند در این تحقیق با نگاه ریزبینانه تری مطرح شده و بهره برداری بیشتر از ظرفیت این الگوها در متن کتاب درسی و استراتژی های پداگوژیکی معلمان با مثال بحث می شود.

کليدواژه ها

جبر ثابت، جبر تابعی، الگوهای شکلی، پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ربابه افخمی بنائم , 1401 , همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • چالش ها و فرصت ها در محیط های یادگیری مجازی
  • سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
  • ارائه مدلی برای طراحی تکلیف یادگیری ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی
  • چگونه توانستم مهارت حل مساله ی ریاضی را در دانش آموزانم تقویت نمایم؟( اقدام پژوهی)
  • معرفی ابزار کمک آموزشی الکتریکی برای تدریس جمع و تفریق به دانش‌آموزان پایه اول دبستان
  • طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابی‌ها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]