پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی

Math anxiety; A challenge in mathematics education
نویسندگان :

مذهب روستائی ( آموزش و پرورش ) , بریر مغدانی ( آموزش و پرورش ) , رضیه گرامی نژاد ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

در دنیای کنونی ، ریاضیات در برنامه ریزی تحصیلی جایگاهی ویژه ای دارد و در زندگی ، حال و آینده و در تمام زمینه ها و دوره های تحصیلی از ابتدایی گرفته تا دانشگاه و بعدتر حائز اهمیت است . همچنین ریاضیات برای دانش آموزانی که در پی کسب مشاغل علمی و فنی در سطح دانشگاه هستند ، به مثابه ی یک صافی مهم مطرح است ، برای بهبود فرایند تدریس و یادگیری ریاضیات، ناچارا باید مشکلاتی را شناسایی کرد که بر سر راه این فرایند وجود دارد یکی از مهمترین مشکلات که بر سر این راه به وضوح می توان دید و لمس کرد اضطراب ریاضی ست ، اضطرابی که اکثر ما ، والدین ما و فرزندانمان با آن آشنا هستند . در این مقاله سعی شده با اضطراب ریاضی ، انواع اضطراب ها ، علت آن و تاثیر اضطراب ریاضی بر فرآیند شناخت و همچنین رفتار ریاضی یادگیرنده و ... آشنا شویم .

کليدواژه ها

اضطراب ریاضی ، افت تحصیلی ، آموزش ریاضی ، رفتار ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مذهب روستائی , 1401 , اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابی‌ها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی
  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
  • افت کیفیت و کمیت ریاضی
  • آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره
  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش؛ چالش ها و فرصت ها
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]