جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
The weak place of computational thinking in the high school curriculum
نویسندگان :
اقبال محمدی ( دانشگاه علم و صنعت ایران )
چکیده
چکيده همواره یکی از اهداف برجسته ی نظام های آموزشی در کشورهای مختلف، رشد و تقویت مهارت های فکری دانش آموزان بوده است. در سالیان اخیر، نوع و شکل خاصی از تفکر و مهارت حل مساله که از آن تحت عنوان تفکر رایانشی نام برده می شود، به صورت جدی مورد تاکید صاحب نظران مباحث آموزش و یادگیری بوده است و نظام های آموزشی اهتمام جدی بر گنجاندن آن در سرفصل برنامه درسی نظام آموزشی خود داشته اند. امـروزه بسـیاری از محققـان معتقدنـد کـه مهارت هایـی ماننــد توانایــی حــل مســئله، دوراندیشــی و انجــام ارزیابی هـای منطقـی و صحیح بـه افـراد کمـک می کنندکه به طــور موفقیت آمیــزی بــا مشــکلات مقابلــه کننــد. امــا بســیاری از افــراد به دلیل فقدان آموزش، در رویارویــی بــا مســائل زندگــی توانایی هــای لازم را کســب نکرده انــد و از این رو در مواجهــه بــا مشــکلات روزمــره آســیب پذیر هســتند. بدون شک قرن بیست و یکم که جهان سرشار از تغییر و تحول به همراه انبوه داده ها و اطلاعات علمی است، چالش های نوین مختص خود را دارد و مرتفع نمودن این چالش ها مهارت های خاص خود را می طلبد. در این پژوهش سعی شده است که به صورت اجمالی تفکر رایانشی برای حل مساله توضیح داده شود و به بیان ضرورت گنجاندن آن در سر فصل نظام آموزشی پرداخته شود.کليدواژه ها
حل مساله، تفکر رایانشی، نظام آموزشی، مهارت.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:اقبال محمدی , 1401 , جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.