پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان

The weak place of computational thinking in the high school curriculum
نویسندگان :

اقبال محمدی ( دانشگاه علم و صنعت ایران )

دانلود فایل   

چکیده

چکيده همواره یکی از اهداف برجسته ی نظام های آموزشی در کشورهای مختلف، رشد و تقویت مهارت های فکری دانش آموزان بوده است. در سالیان اخیر، نوع و شکل خاصی از تفکر و مهارت حل مساله که از آن تحت عنوان تفکر رایانشی نام برده می شود، به صورت جدی مورد تاکید صاحب نظران مباحث آموزش و یادگیری بوده است و نظام های آموزشی اهتمام جدی بر گنجاندن آن در سرفصل برنامه درسی نظام آموزشی خود داشته اند. امـروزه بسـیاری از محققـان معتقدنـد کـه مهارت هایـی ماننــد توانایــی حــل مســئله، دوراندیشــی و انجــام ارزیابی هـای منطقـی و صحیح بـه افـراد کمـک می کنندکه به طــور موفقیت آمیــزی بــا مشــکلات مقابلــه کننــد. امــا بســیاری از افــراد به دلیل فقدان آموزش، در رویارویــی بــا مســائل زندگــی توانایی هــای لازم را کســب نکرده انــد و از این رو در مواجهــه بــا مشــکلات روزمــره آســیب پذیر هســتند. بدون شک قرن بیست و یکم که جهان سرشار از تغییر و تحول به همراه انبوه داده ها و اطلاعات علمی است، چالش های نوین مختص خود را دارد و مرتفع نمودن این چالش ها مهارت های خاص خود را می طلبد. در این پژوهش سعی شده است که به صورت اجمالی تفکر رایانشی برای حل مساله توضیح داده شود و به بیان ضرورت گنجاندن آن در سر فصل نظام آموزشی پرداخته شود.

کليدواژه ها

حل مساله، تفکر رایانشی، نظام آموزشی، مهارت.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اقبال محمدی , 1401 , جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
  • بررسی کتاب حسابان1 یازدهم ریاضی
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]