پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی

Investigating the effect of mind mapping on the effective learning of primary school students
نویسندگان :

سمیرا شایگان ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از اين پژوهش تبیین تاثیرنقشه ذهنی در یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی است. همچنین ارزیابی میزان یادگیری و علاقه دانش آموزان به روش فوق از اهداف دیگر این پژوهش بوده است. جامعه آماري اين پژوهش دانش آموزان پایه ششم دبستان بنیان در شهر اصفهان از سال 1397 تا 1401 هستند. حجم نمونه 20 الی 28 نفر در سالهای متفاوت است که در طي سال تحصيلي این روش در دروس متفاوت به صورت آنلاین و حضوری انجام گردیده است و در پایان هر تدریس از دانش آموزان نظرسنجی و نتایج مثبت ثبت گردیده است. ابزار جمع آوري داده ها چک ليست مشاهده و آزمونها بوده که به صورت عيني و مصداقي تهيه شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد که دانش آموزان از روش فوق بسیار راضی و مطالب را به خوبی آموخته اند و کارکرد طراحي و سازماندهي، رهبري و نظارت را کمي بالاتر از حد متوسط و کارکرد ارزشيابي را پايين تر از حد متوسط محقق کرده اند. جو يادگيري کلاس نيز بالاتر از حد متوسط توصيف شده است.

کليدواژه ها

یادگیری، اثربخشی، نقشه ذهنی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • جذابیت ریاضیات با تجویز نسخه هایی در آموزش و ارزیابی
  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • بازی ها و تأثیر آن در یادگیری ریاضی
  • آموزش و یادگیری ریاضی دوره ابتدایی با استفاده ازاسکرچ
  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]