بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی
Investigating the effect of mind mapping on the effective learning of primary school students
نویسندگان :
سمیرا شایگان ( آموزش و پرورش )
چکیده
هدف از اين پژوهش تبیین تاثیرنقشه ذهنی در یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی است. همچنین ارزیابی میزان یادگیری و علاقه دانش آموزان به روش فوق از اهداف دیگر این پژوهش بوده است. جامعه آماري اين پژوهش دانش آموزان پایه ششم دبستان بنیان در شهر اصفهان از سال 1397 تا 1401 هستند. حجم نمونه 20 الی 28 نفر در سالهای متفاوت است که در طي سال تحصيلي این روش در دروس متفاوت به صورت آنلاین و حضوری انجام گردیده است و در پایان هر تدریس از دانش آموزان نظرسنجی و نتایج مثبت ثبت گردیده است. ابزار جمع آوري داده ها چک ليست مشاهده و آزمونها بوده که به صورت عيني و مصداقي تهيه شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد که دانش آموزان از روش فوق بسیار راضی و مطالب را به خوبی آموخته اند و کارکرد طراحي و سازماندهي، رهبري و نظارت را کمي بالاتر از حد متوسط و کارکرد ارزشيابي را پايين تر از حد متوسط محقق کرده اند. جو يادگيري کلاس نيز بالاتر از حد متوسط توصيف شده است.کليدواژه ها
یادگیری، اثربخشی، نقشه ذهنیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.