پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش؛ چالش ها و فرصت ها
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش؛ چالش ها و فرصت ها

information and communication technology in education; Challenges and opportunities
نویسندگان :

نجمه دهقانی اشکذری ( دانشگاه آزاد اسلامی کرمان ) , ویدا اندیشمند ( دانشگاه آزاد اسلامی کرمان )

دانلود فایل   

چکیده

با توسعه ابزارها و امکانات فناوری در عرصه های مختلف، پیشرفت های چشم گیری در عرصه طراحی محیط های یادگیری به وجود آمده است. توسعه این ابزارها و فناوری ها از یک سو به تقویت محیط های یادگیری حضوری و از سوی دیگر به شکل گیری محیط های یادگیری الکترونیکی و ترکیبی منجر شده است. مهم‌ترین خصوصیت و ویژگی فناوری اطلاعات و ارتباطات تکیه ‌بر تولید دانش، اشاعه و پردازش اطلاعات، در دسترس قرار دادن آن برای همگان در کمترین زمان ممکن با حداقل هزینه‌ها و در همه مکان‌ها و زمان‌ها است. فناوری اطلاعات، واسطه ای است که امکان بیان طیف گسترده ای از اطلاعات، اندیشه ها، مفاهیم، و پیام ها را فراهم میکند. این پدیده به دلیل برخورداری از ویژگی های متفاوت، دارای تعاریف گوناگونی است. فناوری اطلاعات به مجموعه ای از ابزار و روش ها اطلاق میشود که به نحوی اطلاعات را در اشکال مختلف جمع آوری، ذخیره، بازیابی، پردازش و توزیع میکند. فناوری اطلاعات در جهت گسترش توانمندی های اندیشه انسان تکوین یافته است. از آنجایی که نهاد آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اطلاعات و بی‌تردید عمده‌ترین مصرف‌کننده و ذخیره کننده اطلاعات محسوب می‌شود استفاده بهینه از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به یادگیری دانش‌آموزان و معلمان وسعت و غنای خاصی می‌بخشد. فناوری اطلاعات فرصت های جدیدی را در اختیار انسان قرار داده است و همچنین او را با چالش هایی مواجه می نماید. این مقاله مروری، سعی دارد نقش فرصت ها و چالش های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در سه یعد مهم نظام تعلیم و تربیت: فضای آموزش، یادگیرندگان و یاددهندگان بررسی کند.

کليدواژه ها

فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش، فرصت ها، چالش ها

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
نجمه دهقانی اشکذری , 1401 , فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش؛ چالش ها و فرصت ها , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
  • آموزش و یادگیری ریاضی دوره ابتدایی با استفاده ازاسکرچ
  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
  • علل ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی مدرسه ای
  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]