پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین

l
نویسندگان :

محسن لشنی ( دانشگاه فرهنگیان ) , قائم سالاری ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

. هدف اصلی پژوهش حاضر، مقایسه تأثیربه کارگیري نرم افزارهاي آموزشی با روش تدریس سنتی بر یـادگیري درس ریاضی در پایه چهارم مقطع ابتدایی در مدارس روستایی می باشد. در این تحقیق از میان 40 دانش آموز در دو کلاس چهارم ابتدایی مدرسه پسرانه شهرستان میامی( منطقه کالپوش، روستای نردین)، به روش تصادفی ساده 20نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه نمونه در دو کلاس (الف) و (ب) به روش پیش آزمون- پـس آزمـون مورد بررسی قرار گرفت. مقایسه میانگین نمرات پیش آزمون دو کلاس (الف) و (ب) با آزمون t گروه هـاي مستقل نشان داد بـین دو کلاس قبل از شروع آزمایش در پیش دانسته هاي ضروری براي آموزش مباحث پیش بینـی شـده تفاوت معنی داري وجود ندارد. مقایسه میانگین نمره های پس آزمون بین دو کلاس با آزمون t گـروه هـاي مسـتقل نشـان داد که کارایی دو کلاس (الف) و (ب) از نظـرآمـاري تفـاوت معنـی داري وجـود دارد. نتایج حاصل از این پژوهش به این گونه است که دانش آموزان گروه(الف) که از وسایل آموزشی استفاده کرده اند پیشرفت بیشتری نسبت به دانش آموزان گروه (ب) که از روش سنتی در آموزش آنها استفاده شده داشته اند.

کليدواژه ها

تکنولوژی آموزشی، روش تدریس سنتی، یادگیری ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
قائم سالاری , 1401 , تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
  • کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
  • شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
  • اهمیت آموزش صحیح مراحل تدریس کشف رابطه ی الگو در پایه چهارم به عنوان سازنده پل یادگیری دنباله ها و جمله ی عمومی در ریاضیات پایه دهم تجربی
  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]