پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار

Teaching elementary school mathematics in a realistic style
نویسندگان :

علی کاویانی ( دانش‌آموخته دانشگاه پیام نور کرمان و شاغل در آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف این پژوهش بررسی چرایی، چیستی و چگونگی تدریس ریاضیات دبستان مبتنی بر رویکرد آموزش ریاضی واقعیت‌مدار است. از نکات مهم مورد تأکید در سند تحول بنیادین، درک کاربرد آموخته‌ها در زندگی روزمره می‌باشد. رویکرد آموزش ریاضی واقعیت‌مدار از رویکردهای نوین یاددهی- یادگیری و برگرفته از نظریات هانس فرودنتال بر بازآفرینی ریاضی توسط خود فراگیر به کمک مثال از زندگی واقعی به نحوی که شخص نسبت به قواعد و فرمول‌های نهایی احساس مالکیت کند تاکید دارد. در این مقاله ابتدا به چرایی تغییر در شیوه سنّتی تدریس و سپس به آشنایی با ماهیت و چیستی رویکرد آموزش ریاضی واقعیت‌مدار پرداخته شده و در پایان یک نمونه اجرای عملی چگونگی تدریس مبتنی بر این رویکرد ذکر گردیده است.

کليدواژه ها

رویکرد آموزش ریاضی واقعیت‌مدار؛ ریاضیات دبستان؛ روش تدریس؛ رویکردهای نوین؛ سند تحوّل بنیادین

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
علی کاویانی , 1401 , تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
  • مقایسه خودکارآمدی ریاضی در دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با و بدون تجربه گذراندن دوره پیش‌دبستان
  • راهبردهای تعمیم در آموزش مشتق در طرح درس معلمان
  • سهمی اعداد اول
  • بررسی میزان آگاهی دبیران ریاضی از نظریه های یادگیری (رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت و سازگرایی)
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]