پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان

Two variable figural pattern: A Suggestion for Mathematics Textbook Authors and Teachers
نویسندگان :

ربابه افخمی بنائم ( آموزش و پرورش شهرستان ملکان ) , نسیم اصغری ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی )

دانلود فایل   

چکیده

در این تحقیق مطابق با پیشینه الگوهای شکلی، محقق طبق مشخصه های الگوها ، چهار دسته تکلیف طراحی کرد: الگوی خطی یک متغیره، الگوی خطی دو متغیره، الگوی درجه دوم یک متغیره و الگوی کلی دو متغیره. پایایی و روایی تکالیف تایید شد و از 220 دانش آموز پایه هفتم آزمون به عمل آمد. نتایج به دست آمده نشان داد که درصد پاسخگویی دانش آموزان در تکلیف الگوی خطی یک متغیره و خطی دو متغیره خیلی نزدیک به هم است و همچنین در الگوی درجه دوم یک متغیره و کلی دو متغیره. تحلیل نتایج محقق را ترغیب به معرفی این الگوها به مولفان نمود.

کليدواژه ها

الگوهای شکلی- خطی و غیر خطی، یک متغیره و دو متغیره.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ربابه افخمی بنائم , 1401 , الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
  • یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری)
  • راهبردهای تعمیم در آموزش مشتق در طرح درس معلمان
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • چالش های آموزش مدل سازی ریاضی به دانش آموزا‎ن
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]