پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی یک میزگرد، حرف دل معلمان و دو پیشنهاد
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی یک میزگرد، حرف دل معلمان و دو پیشنهاد

The demands of teachers and two proposal to solve them
نویسندگان :

قربانعلی نصیری بروجنی ( خانه ریاضیات بروجن )

دانلود فایل   

چکیده

– پس از برگزاری چند وبینار و میزگرد مجازی، توسط خانه ریاضیات بروجن، در رابطه با برخی موضوعات مرتبط با آموزش ریاضی و بررسی سوالات و صحبت های معلمان شرکت کننده به خصوص در میزگرد مجازی « بایدها و نبایدهای کتب درسی ریاضی » مشاهده شد که معلمان تقریبا در همه جلسات مربوط به آموزش ریاضی خواسته های یکسانی دارند. با کنکاش بیشتر می توان دریافت این تقاضاها که تقریبا جنبه اعتراض هم به خود گرفته اند، از سال ها قبل در جلساتی مانند میزگردهای کنفرانس های آموزش ریاضی و یا کلاس های ضمن خدمت بیان می شوند و بدیهی است تکرار آنها به این معنی است که معلمان پاسخ های قانع کننده ای از طرف مسئولین دریافت نکرده اند و هیچ اقدام عملی برای رفع مشکلات مطرح شده، انجام نگرفته است. در این مقاله این خواسته های به حق معلمان که شاید مسئولین برای آنها راه حلی نیافته اند، جمع آوری و بیان شده و برای حل آنها نیز پیشنهاداتی داده شده است.

کليدواژه ها

کتب درسی ریاضی، برنامه ریزی درسی، خواسته های معلمان، پیشنهادات

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
قربانعلی نصیری بروجنی , 1401 , بررسی یک میزگرد، حرف دل معلمان و دو پیشنهاد , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • چالش ها و فرصت ها در محیط های یادگیری مجازی
  • ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]