تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
The effect of mathematical modeling on the academic progress of Simorgh students
نویسندگان :
فاطمه یوسف زاده درزی ( آموزش و پرورش سیمرغ )
چکیده
ه هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش مدلسازی ریاضی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان می باشد.جامعه آماری مورد این پژوهش را دانش آموزان متوسطه اول (پایه نهم) شهرستان سیمرغ ۴۳۲ نفر تشکیل می دهد. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، تعداد نمونه که ۰۲۱ نفر بودند که ۰۶ نفر در گروه آزمایش و ۰۶ نفر که در گروه کنترل قرار داشتند، برنامه ا اجرا گردید.سپس برای گروه آزمایش برنامه آموزش به روش حل مسائله مدلسازی ریاضی اجرا گردید و گروه کنترل به روش قبلی آموزش دیدند.در این پژوهش، برای جمع آوری داده ها از آزمون معلم ساخته استفاده شد. ر روایی و پایایی ابزار توسط معلمان ریاضی و سرگروه آموزشی به تایید رسیده است. جهت تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده ازآزمون تی مستقل استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که پیشرفت تحصیلی ریاضی و نمره ریاضی گروهی که در برنامه آموزش مدلسازی ریاضی شرکت می کنند به طور معنا داری بیشتر از گروه کنترل می باشد. همچنین دانش آموزانی که در درس ریاضی ضعیف بودند بیش از دانش آموزان قوی از برنامه آموزش مدلسازی ریاضی سود بردندکليدواژه ها
مدلسازی ریاضی،پیشرفت تحصیلیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.