پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان

Teaching methods and creativity of mathematics students
نویسندگان :

سارا حقیقت صفت ( اصفهان ) , محمد صادق فتوحی ( دانشگاه اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از این مرور سیستماتیک، آشکار کردن یافته‌های پژوهشی است که شیوه‌های آموزشی را برای پرورش خلاقیت دانش‌آموزان در ریاضیات پیشنهاد می‌کند. اگرچه مطالعات متعددی اثرات شیوه‌های آموزشی مختلف را که بر خلاقیت ریاضی دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارند بررسی کرده‌اند، اطلاعات کمی در مورد اینکه چگونه یافته‌های این مجموعه تحقیقاتی به درک این که چه شیوه‌های آموزشی باید در یک کلاس درس ریاضی ادغام شوند تا بیشتر تقویت شود، در دست نیست. خلاقیت ریاضی دانش آموزان در این مرور سیستماتیک، دانش شیوه‌های آموزشی که خلاقیت ریاضی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند، در دو عامل اصلی طبقه‌بندی شد: 1) شیوه‌های آموزشی خاص رشته و 2) شیوه‌های آموزشی عمومی. شیوه‌های آموزشی ویژه رشته عبارت بودند از: حل مسئله، طرح مسئله، سؤالات باز، تکالیف راه‌حلی چندگانه، مسائل با بیش از یک پاسخ صحیح، فعالیت‌های مدل‌سازی/برانگیختن مدل، یکپارچه‌سازی فناوری، وظایف قابل توسعه، و تأکید بر انتزاعی بودن ریاضیات. . شیوه‌های آموزشی عمومی به دانش‌آموزان فرصت کافی برای تفکر خلاقانه در مورد مسائل ریاضی مرتبط با دنیای واقعی در یک محیط کلاسی بدون قضاوت و مشارکتی می‌داد تا آنها برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های ریاضی خود و استفاده از کلمات غیررسمی ریسک کنند. ادغام تمام این شیوه های آموزشی در کلاس های درس ریاضیات می تواند فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم کند تا توانایی های خلاقانه بالقوه خود را در ریاضیات کشف کنند.

کليدواژه ها

خلاقیت ریاضی ،کارهای خلاقانه ریاضی ،شیوه های آموزشی ،طرح مسئله ،حل مسئله.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سارا حقیقت صفت , 1401 , شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی
  • آموزش ‏حساب با بهره‌گیری از تاریخ ریاضیات و ادبیات منظوم
  • تاثیر نرم جئوجبرا در آموزش ریاضیات دبیرستان
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
  • تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان
  • تحلیل محتوای بخش احتمال کتاب ریاضی پایه هفتم بر حسب تعابیر مختلف احتمال
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]