شیوههای آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
Teaching methods and creativity of mathematics students
نویسندگان :
سارا حقیقت صفت ( اصفهان ) , محمد صادق فتوحی ( دانشگاه اصفهان )
چکیده
هدف از این مرور سیستماتیک، آشکار کردن یافتههای پژوهشی است که شیوههای آموزشی را برای پرورش خلاقیت دانشآموزان در ریاضیات پیشنهاد میکند. اگرچه مطالعات متعددی اثرات شیوههای آموزشی مختلف را که بر خلاقیت ریاضی دانشآموزان تأثیر میگذارند بررسی کردهاند، اطلاعات کمی در مورد اینکه چگونه یافتههای این مجموعه تحقیقاتی به درک این که چه شیوههای آموزشی باید در یک کلاس درس ریاضی ادغام شوند تا بیشتر تقویت شود، در دست نیست. خلاقیت ریاضی دانش آموزان در این مرور سیستماتیک، دانش شیوههای آموزشی که خلاقیت ریاضی دانشآموزان را تقویت میکند، در دو عامل اصلی طبقهبندی شد: 1) شیوههای آموزشی خاص رشته و 2) شیوههای آموزشی عمومی. شیوههای آموزشی ویژه رشته عبارت بودند از: حل مسئله، طرح مسئله، سؤالات باز، تکالیف راهحلی چندگانه، مسائل با بیش از یک پاسخ صحیح، فعالیتهای مدلسازی/برانگیختن مدل، یکپارچهسازی فناوری، وظایف قابل توسعه، و تأکید بر انتزاعی بودن ریاضیات. . شیوههای آموزشی عمومی به دانشآموزان فرصت کافی برای تفکر خلاقانه در مورد مسائل ریاضی مرتبط با دنیای واقعی در یک محیط کلاسی بدون قضاوت و مشارکتی میداد تا آنها برای به اشتراک گذاشتن ایدههای ریاضی خود و استفاده از کلمات غیررسمی ریسک کنند. ادغام تمام این شیوه های آموزشی در کلاس های درس ریاضیات می تواند فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم کند تا توانایی های خلاقانه بالقوه خود را در ریاضیات کشف کنند.کليدواژه ها
خلاقیت ریاضی ،کارهای خلاقانه ریاضی ،شیوه های آموزشی ،طرح مسئله ،حل مسئله.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سارا حقیقت صفت , 1401 , شیوههای آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.