هدف این پژوهش بررسی چرایی، چیستی و چگونگی طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابیها از کتب ریاضیات دبستان مبتنی بر رویکرد آموزش ریاضی واقعیتمدار است. از نکات مهم مورد تأکید در سند تحول بنیادین، درک کاربرد آموختهها در زندگی روزمره میباشد. رویکرد آموزش ریاضی واقعیتمدار از رویکردهای نوین یاددهی- یادگیری و برگرفته از نظریات هانس فرودنتال بر بازآفرینی ریاضی توسط خود فراگیر به کمک مثال از زندگی واقعی به نحوی که شخص نسبت به قواعد و فرمولهای نهایی احساس مالکیت کند تاکید دارد. در این مقاله ابتدا به چرایی تغییر در شیوه ارزشیابی و سپس به آشنایی با ماهیت و چیستی رویکرد آموزش ریاضی واقعیتمدار پرداخته شده و در پایان چند نمونه چگونگی طراحی سؤال جهت تکالیف یا ارزشیابیهای تکوینی و پایانی مبتنی بر این رویکرد ذکر گردیده است.
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
علی کاویانی , 1401 , طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابیها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیتمدار , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران