پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات

Effective methods in the teaching-learning process of mathematics
نویسندگان :

رضا جعفری ( آموزش وپرورش )

دانلود فایل   

چکیده

ریاضیات ، علمی با مفاهیم انتزاعی است.انتزاعی بودن علم ریاضیات امکان احساس مفاهیم را دشوار و در نتیجه آموزش و یاد گیری آن را سخت کرده است به طوری که روش های آموزشی خاصی را می طلبد . یکی ازعواملی که در فرایند های یاد گیری و درنتیجه در وضعیت آموزش ریاضی در دوره ی ابتدایی تاثیرمی گذارد ، روش های یاد دهی-یاد گیری این درس است.روش تدریس عبارت است از تعامل یا رفتارمتقابل معلم و شاگرد بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگردان. هدف کلی این تحقیق عبارت است از: بررسی روش های نوین یاددهی-یادگیری درس ریاضی در دورهی ابتدایی و کاربرد آنها.از اهداف دیگر این مقاله: آشنایی با مراحل و ویژگی های هریک از روش های نوین تدریس ریاضی ابتدایی وآشنایی یا استفاده و کاربرد هر یک از روش ها در تدریس موضوعات و مفاهیم ریاضی می باشد. روش انجام این پژوهش روش مطالعهی کتابخانه ای و توصیفی است. از نتایج این پژوهش این است که ،از جمله روشهای نوین تدریس ریاضی که آموزگاران از طریق آشنایی با ویژگیها،مراحل و کاربرد آنها می توانند نقش مهمی در فرایند یاددهی-یادگیری درس ریاضیات دوره ابتدایی داشته باشند ،عبارتنداز:روش تدریس بارش فکری،روش مبتنی بر خلاقیت، ، روش حل مسأله،ساخت گرایی،کاوشگری، اکتشافی،فراشناختی،روش بازی،روش مبتنی برهمیاری،روش فعال، روش فبک و... روش هایی که در این مقاله ارائه شده اند ، روش هایی هستند که میل و رغبت دانش آموزان را به درس ریاضی بیشتر کرده و آن ها را کنجکاوتر می سازند.

کليدواژه ها

ریاضیات،تدریس،روش تدریس،روش های نوین تدریس،دوره ی ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رضا جعفری , 1401 , شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
  • افت کیفیت و کمیت ریاضی
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • چالش‌های پیش روی آموزش‌ریاضی از دیدگاه مدیران مدارس دوره متوسطه
  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی
  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]