پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد

Relation between behavior and education of teacher with mathematic learning in Jiroft and Anbarabad cities
نویسندگان :

اسماء اسفندیاری مهنی ( آموزش و پرورش عشایری ) , سمیه عبداللهی ( آموزش و پرورش عشایری )

دانلود فایل   

چکیده

هدف كلي از اين پژوهش بررسي ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی بود. نمونه آماری این تحقیق شامل 30 پرسشنامه پر شده توسط دانش آموزان سال اول بود. در پرسش نامه شاخص های رفتار معلم شامل ویژگی های ارتباط میان فرد گشودگي، همدلي، حمايتگري، مثبتگرايي و تساوي بود. رگرسیون چندگانه براساس متغییر وابسته نمره دانش آموز و متغییرهای مستقل گشودگي، همدلي، حمايتگري، مثبتگرايي و تساوي و روش تدریس بود. خط رگرسیونی و ضریب رگریسیون گشودگی، همدلی و مثبت گرایی تفاوت معنی داری را نشان داد (01/0P=).). میتوان نتیجه گیری کرد که شاخص های رفتار معلم بر یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان دختر مناطق جیرفت و عنبرآباد تاثیر معنی داری دارد.

کليدواژه ها

رفتار معلم- یادگیری ریاضی- سال اول دبیرستان- دانش آموز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اسماء اسفندیاری مهنی , 1401 , ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • آشنا کردن دانش آموزان با کاربرد ریاضی در زندگی واقعی
  • معما، سرگرمی و بازی ریاضی ابزاری برای یادگیری ریاضی
  • ارائه مدلی برای طراحی تکلیف یادگیری ریاضی
  • راهبردهای تعمیم در آموزش مشتق در طرح درس معلمان
  • روش I برای یافتن ب.م.م و ک.م.م
  • تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم
  • تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا
  • بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی
  • ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]