پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد

Relation between behavior and education of teacher with mathematic learning in Jiroft and Anbarabad cities
نویسندگان :

اسماء اسفندیاری مهنی ( آموزش و پرورش عشایری ) , سمیه عبداللهی ( آموزش و پرورش عشایری )

دانلود فایل   

چکیده

هدف كلي از اين پژوهش بررسي ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی بود. نمونه آماری این تحقیق شامل 30 پرسشنامه پر شده توسط دانش آموزان سال اول بود. در پرسش نامه شاخص های رفتار معلم شامل ویژگی های ارتباط میان فرد گشودگي، همدلي، حمايتگري، مثبتگرايي و تساوي بود. رگرسیون چندگانه براساس متغییر وابسته نمره دانش آموز و متغییرهای مستقل گشودگي، همدلي، حمايتگري، مثبتگرايي و تساوي و روش تدریس بود. خط رگرسیونی و ضریب رگریسیون گشودگی، همدلی و مثبت گرایی تفاوت معنی داری را نشان داد (01/0P=).). میتوان نتیجه گیری کرد که شاخص های رفتار معلم بر یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان دختر مناطق جیرفت و عنبرآباد تاثیر معنی داری دارد.

کليدواژه ها

رفتار معلم- یادگیری ریاضی- سال اول دبیرستان- دانش آموز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اسماء اسفندیاری مهنی , 1401 , ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک
  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • راههای افزایش کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاهها و تاثیر مثبت ریاضی در زندگی دانش آموزان
  • شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
  • بررسی کتاب حسابان1 یازدهم ریاضی
  • افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • مسابقه تیمی ریاضی، فرصتی برای ایجاد علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان در حل مسائل ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]