پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش

Examining mathematical disorders and their solutions using games and educational books
نویسندگان :

محمّدسعید علمداری ( دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ) , یوسف توان ( دانشگاه شهید چمران )

دانلود فایل   

چکیده

اختلال در ریاضیات به معنای ناتوانی در انجام مهارت های مربوط به حساب با توجه به ظرفیت هوشی و سطح آموزشی که ازافراد انتظار داریم و با مهارت های مربوط به حساب از طریق آزمون ها قابل ارزیابی می باشد که می توان با استفاده از بازی و کتاب های آموزش ریاضی راه حل هایی برای برطرف کردن اختلالات ریاضی پیشنهاد داد و ما در این مقاله راه حل های مختلف از قبیل ارائه تجربیات و نوآوری‌های آموزشی در زمینه ریاضیات با تمرکز بر اختلال ریاضی را با استفاده از بازی‌ها و معماهای ریاضی که توسط نویسنده در قالب کتاب های متعددی چاپ شده است را معرفی می نمایم.

کليدواژه ها

اختلال ریاضی، ظرفیت هوشی، بازی ریاضی، کتاب های آموزش، معما، تجربیات و نوآوری‌های آموزشی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمّدسعید علمداری , 1401 , بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • مثال های کاربردی از سطوح راهبرد در مدل های حل مسئله ریاضی
  • علل ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی مدرسه ای
  • چالش ها و فرصت ها در محیط های یادگیری مجازی
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • روش I برای یافتن ب.م.م و ک.م.م
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • افت کیفیت و کمیت ریاضی
  • شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]