پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش

Examining mathematical disorders and their solutions using games and educational books
نویسندگان :

محمّدسعید علمداری ( دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ) , یوسف توان ( دانشگاه شهید چمران )

دانلود فایل   

چکیده

اختلال در ریاضیات به معنای ناتوانی در انجام مهارت های مربوط به حساب با توجه به ظرفیت هوشی و سطح آموزشی که ازافراد انتظار داریم و با مهارت های مربوط به حساب از طریق آزمون ها قابل ارزیابی می باشد که می توان با استفاده از بازی و کتاب های آموزش ریاضی راه حل هایی برای برطرف کردن اختلالات ریاضی پیشنهاد داد و ما در این مقاله راه حل های مختلف از قبیل ارائه تجربیات و نوآوری‌های آموزشی در زمینه ریاضیات با تمرکز بر اختلال ریاضی را با استفاده از بازی‌ها و معماهای ریاضی که توسط نویسنده در قالب کتاب های متعددی چاپ شده است را معرفی می نمایم.

کليدواژه ها

اختلال ریاضی، ظرفیت هوشی، بازی ریاضی، کتاب های آموزش، معما، تجربیات و نوآوری‌های آموزشی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمّدسعید علمداری , 1401 , بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • آموزش ریاضی در متاورس
  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز
  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • دانش محتوایی – پداگوژیکی فناورانه ی معلم و آموزش ریاضی در عصر دیجیتال
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]