پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي

The effect of teachers professional development on virtual capabilities On improving the attitude and mathematical learning of secondary school students in virtual educati
نویسندگان :

مريم عبدالملكي ( دانشگاه تهران مركز ) , فرزانه فروزانفر ( دانشگاه شهيد رجايي .آموزش و پرورش منطقه 2 ) , الهام نجفي زاده ( دانشگاه تهران مركز ، آموزش و پرورش سيرجان )

دانلود فایل   

چکیده

با توجه به تغيير آموزش بنا به شرايط موجود در سالهاي اخير توسعه حرفه‌اي معلمان و ارتقا دانش آنها طبق شرايط جديد در آموزش و روش تدريس، بر آن شديم تاثير توسعه حرفه‌اي معلمان در قابليت‌هاي مجازي و تدريس‌هايي غير حضوري بر نگرش و يادگيري رياضي دانش‌آموزان متوسطه دوم را بررسي نماييم. جامعه آماري اين تحقيق كليه معلمان رياضي متوسطه دوم شهرستان قروه استان كردستان، كه تعداد آنها 25 نفر است، بود که 5 نفر از این معلمان به عنوان نمونه در دسترس، مورد نظر قرار گرفتند. همچنین دانش آموزان پایه دهم تجربی سطح شهر قروه جامعه آماری دانش‌آموزی را تشکیل دادند که از این میان 5کلاس که دانش‌آموزان 5 معلم ریاضی انتخاب شده بودند، از 5 مدرسه مختلف به عنوان نمونه اين مطالعه انتخاب شدند. در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه توسعه حرفه‌اي معلمان، پرسشنامه نگرش دانش‌آموزان به آموزش‌هاي مجازي محقق ساخته و همچنین آزمون رياضي محقق ساخته، جهت بررسي میزان يادگيري دانش‌آموزان استفاده شد و نتايج آن مورد بررسي قرار گرفت.

کليدواژه ها

توسعه حرفه‌اي معلمان ، آموزش مجازي ، نگرش، يادگيري رياضي.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مريم عبدالملكي , 1401 , تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
  • عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم رشته ریاضی و تجربی با رویکرد زمینه محور
  • تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
  • جذابیت ریاضیات با تجویز نسخه هایی در آموزش و ارزیابی
  • اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
  • چالش‌های پیش روی آموزش‌ریاضی از دیدگاه مدیران مدارس دوره متوسطه
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]