تاثیر توسعه حرفهای معلمان در قابلیتهای مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانشآموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
The effect of teachers professional development on virtual capabilities On improving the attitude and mathematical learning of secondary school students in virtual educati
نویسندگان :
مريم عبدالملكي ( دانشگاه تهران مركز ) , فرزانه فروزانفر ( دانشگاه شهيد رجايي .آموزش و پرورش منطقه 2 ) , الهام نجفي زاده ( دانشگاه تهران مركز ، آموزش و پرورش سيرجان )
چکیده
با توجه به تغيير آموزش بنا به شرايط موجود در سالهاي اخير توسعه حرفهاي معلمان و ارتقا دانش آنها طبق شرايط جديد در آموزش و روش تدريس، بر آن شديم تاثير توسعه حرفهاي معلمان در قابليتهاي مجازي و تدريسهايي غير حضوري بر نگرش و يادگيري رياضي دانشآموزان متوسطه دوم را بررسي نماييم. جامعه آماري اين تحقيق كليه معلمان رياضي متوسطه دوم شهرستان قروه استان كردستان، كه تعداد آنها 25 نفر است، بود که 5 نفر از این معلمان به عنوان نمونه در دسترس، مورد نظر قرار گرفتند. همچنین دانش آموزان پایه دهم تجربی سطح شهر قروه جامعه آماری دانشآموزی را تشکیل دادند که از این میان 5کلاس که دانشآموزان 5 معلم ریاضی انتخاب شده بودند، از 5 مدرسه مختلف به عنوان نمونه اين مطالعه انتخاب شدند. در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه توسعه حرفهاي معلمان، پرسشنامه نگرش دانشآموزان به آموزشهاي مجازي محقق ساخته و همچنین آزمون رياضي محقق ساخته، جهت بررسي میزان يادگيري دانشآموزان استفاده شد و نتايج آن مورد بررسي قرار گرفت.کليدواژه ها
توسعه حرفهاي معلمان ، آموزش مجازي ، نگرش، يادگيري رياضي.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مريم عبدالملكي , 1401 , تاثیر توسعه حرفهای معلمان در قابلیتهای مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانشآموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.