تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت
Specialized math teaching in elementary school, a choice or a necessity
نویسندگان :
رضا دماوندی خطیر ( دانشگاه دامغان )
چکیده
چکيده – کسب رتبه های ضعیف در ریاضیات ادوار مختلف مطالعات جهانی تیمز ، رغبت و علاقه کم دانش آموزان دوره های بالاتر به مطالعه ریاضیات و ضعف عمومی در این درس موجب شد تا عوامل مختلفی را که در کیفیت آموزش ریاضی نقش دارند، مورد بررسی قرار دهیم. از جمله مهمترین این عوامل ، آموزش دهنده یا معلم می باشد . میزان دانش ریاضی معلم ، علاقه او به تدریس ریاضی و روش تدریس ایشان در دوره های پیش دبستانی و ابتدایی ، می تواند در نهادینه کردن مفاهیم پایه ای ریاضی در ذهن دانش آموزان تأثیر به سزایی داشته باشد. در این مقاله با روش تحقیق توصیفی ، پرسشنامه هایی را بین نمونه ای از جامعه معلمان پیش دبستانی و ابتدایی شهری در مازندران توزیع نموده ام. جمع بندی این اطلاعات نشان می دهد ، در مدارس دولتی ، رشته تحصیلی دیپلم 97.4 درصد از این معلمان غیر ریاضی بود و رغبت به تدریس ریاضی 91 درصد از این جمعیت اخیر ، کمتر از رغبت به تدریس در سایر دروس بود. با توجه به تحقیقات پیشین و نتایج این تحقیق ، می توان امیدوار بود که تدریس تخصصی ریاضی در دوره های پیش دبستانی و ابتدایی ، علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری ریاضیات ، همان مهارتهای کاربردی در زندگی ، را افزایش دهد .کليدواژه ها
ریاضیات ، آموزش تخصصی ، دوره پیش دبستانی ، دوره ابتدایی ، علاقه به تدریسکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:رضا دماوندی خطیر , 1401 , تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.