پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت

Specialized math teaching in elementary school, a choice or a necessity
نویسندگان :

رضا دماوندی خطیر ( دانشگاه دامغان )

دانلود فایل   

چکیده

چکيده – کسب رتبه های ضعیف در ریاضیات ادوار مختلف مطالعات جهانی تیمز ، رغبت و علاقه کم دانش آموزان دوره های بالاتر به مطالعه ریاضیات و ضعف عمومی در این درس موجب شد تا عوامل مختلفی را که در کیفیت آموزش ریاضی نقش دارند، مورد بررسی قرار دهیم. از جمله مهمترین این عوامل ، آموزش دهنده یا معلم می باشد . میزان دانش ریاضی معلم ، علاقه او به تدریس ریاضی و روش تدریس ایشان در دوره های پیش دبستانی و ابتدایی ، می تواند در نهادینه کردن مفاهیم پایه ای ریاضی در ذهن دانش آموزان تأثیر به سزایی داشته باشد. در این مقاله با روش تحقیق توصیفی ، پرسشنامه هایی را بین نمونه ای از جامعه معلمان پیش دبستانی و ابتدایی شهری در مازندران توزیع نموده ام. جمع بندی این اطلاعات نشان می دهد ، در مدارس دولتی ، رشته تحصیلی دیپلم 97.4 درصد از این معلمان غیر ریاضی بود و رغبت به تدریس ریاضی 91 درصد از این جمعیت اخیر ، کمتر از رغبت به تدریس در سایر دروس بود. با توجه به تحقیقات پیشین و نتایج این تحقیق ، می توان امیدوار بود که تدریس تخصصی ریاضی در دوره های پیش دبستانی و ابتدایی ، علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری ریاضیات ، همان مهارتهای کاربردی در زندگی ، را افزایش دهد .

کليدواژه ها

ریاضیات ، آموزش تخصصی ، دوره پیش دبستانی ، دوره ابتدایی ، علاقه به تدریس

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رضا دماوندی خطیر , 1401 , تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی رابطه بین روشهای تدریس مجازی کارآمد و یادگیری موثر دانش آموزان
  • تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
  • هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
  • بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
  • بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی
  • نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]