پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاه ها و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاه ها و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان

The decline in the quality and quantity of mathematics education in schools and universities and how to create interest in mathematics in students.
نویسندگان :

اکرم سعیدی ( دانشگاه دامغان ) , فاطمه ترابی ( دانشگاه دامغان ) , فاطمه حمیدی راد ( دانشگاه دامغان )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله، ابتدا به مرور پژوهش ها در حوزه علل افت ریاضیات و تمایل کم دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل در این رشته در دهه اخیر پرداخته شده است و در ادامه مسئله آموزش و چالش های پیش روی آن به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد این افت کمی و کیفی بررسی شده و راهکارهایی برای مواجهه با آنها و ایجاد علاقه و انگیزه در دانش آموزان و دانشجویان ارائه می شود.

کليدواژه ها

افت کمی و کیفی، آموزش ابتدایی، آموزش عالی، مطالعه تیمز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اکرم سعیدی , 1401 , افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاه ها و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • معما، سرگرمی و بازی ریاضی ابزاری برای یادگیری ریاضی
  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره
  • بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
  • علل ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی مدرسه ای
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • مقایسه خودکارآمدی ریاضی در دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با و بدون تجربه گذراندن دوره پیش‌دبستان
  • بررسی یک میزگرد، حرف دل معلمان و دو پیشنهاد
  • تحلیل محتوای بخش احتمال کتاب ریاضی پایه هفتم بر حسب تعابیر مختلف احتمال
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]