پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی

How students are interested in mathematics
نویسندگان :

زهرا راستی ( دانشگاه صنعتی شیراز ) , محمدحسین حیدری ( دانشگاه صنعتی شیراز ) , هیفا نیسی ( دانشگاه صنعتی شیراز )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه آموزش ریاضی در جهان به عنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه ریزی تحصیلی مدارس در دوره های مختلف مطرح و به عنوان ابزاری قوی برای پرورش نظم فکری، درست اندیشیدن، تقویت دقت، تامل، ابتکار، قوه نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است. اما مشکلی که در این زمینه مطرح است، عدم علاقه و رغبت در دانش آموزان جهت کسب این دانش است. در این مقاله سعی بر این است که راه کارهای کاهش افت تحصیلی و افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی را معرفی کرده و نحوه افزایش کاربرد مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره را مورد مطالعه قراردهیم.

کليدواژه ها

ریاضی، علاقه مندی ، تقویت دقت

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا راستی , 1401 , چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از نرم افزار جاوا در آموزش ریاضی
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
  • شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین
  • چگونه توانستم مهارت حل مساله ی ریاضی را در دانش آموزانم تقویت نمایم؟( اقدام پژوهی)
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم
  • بررسی دلایل افت تحصیلی ریاضی، پیشنهادات و روشهای کاهش افت تحصیلی در زمینه نحوه تدریس
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • آموزش و یادگیری ریاضی دوره ابتدایی با استفاده ازاسکرچ
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]