پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی

How students are interested in mathematics
نویسندگان :

زهرا راستی ( دانشگاه صنعتی شیراز ) , محمدحسین حیدری ( دانشگاه صنعتی شیراز ) , هیفا نیسی ( دانشگاه صنعتی شیراز )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه آموزش ریاضی در جهان به عنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه ریزی تحصیلی مدارس در دوره های مختلف مطرح و به عنوان ابزاری قوی برای پرورش نظم فکری، درست اندیشیدن، تقویت دقت، تامل، ابتکار، قوه نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است. اما مشکلی که در این زمینه مطرح است، عدم علاقه و رغبت در دانش آموزان جهت کسب این دانش است. در این مقاله سعی بر این است که راه کارهای کاهش افت تحصیلی و افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی را معرفی کرده و نحوه افزایش کاربرد مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره را مورد مطالعه قراردهیم.

کليدواژه ها

ریاضی، علاقه مندی ، تقویت دقت

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا راستی , 1401 , چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
  • راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان
  • «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
  • معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
  • راههای افزایش کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاهها و تاثیر مثبت ریاضی در زندگی دانش آموزان
  • کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]