پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی

Examining the content of the 11th grade mathematics math book in terms of compliance with the national curriculum document
نویسندگان :

اسماعیل جزایری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

کتاب‌های درسی به خاطر اهمیت زیادی که در تعیین محتوا و خط مشی آموزشی دارند، کانون توجه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش می‌باشند. و به همین دلیل صرف وقت دبیران و کلیه نیروهای متخصص در تحلیل کتاب‌های درسی می‌تواند راه‌گشای حل بسیاری از مشکلات جاری آموزش باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسي ميزان انطباق محتواي كتاب درسي حسابان 1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی بر اساس الگوي هدف گذاري برنامه درسي ملي مي‌باشد. روش انجام پژوهش به صورت تحلیل محتوا است و در این مقاله محتوای تمام کتاب حسابان 1 (1400) با توجه به 5 اصل از 11 اصل بیان شده در سند برنامه درسی ملی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده آن است که کتاب درسی جدید به میزان مناسبی محقق کننده اصول ناظر بر برنامه‌های درسی و تربیتی بوده است و در تصاویر و مسائل ریاضی نوشته شده در کتاب به اصول توجه و دقت لازم انجام شده است.

کليدواژه ها

برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، اصول ناظر بر برنامه درسی، کتاب حسابان 1، ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اسماعیل جزایری , 1401 , بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
  • بازی ها و تأثیر آن در یادگیری ریاضی
  • روش I برای یافتن ب.م.م و ک.م.م
  • مثال های کاربردی از سطوح راهبرد در مدل های حل مسئله ریاضی
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]