پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی

Examining the content of the 11th grade mathematics math book in terms of compliance with the national curriculum document
نویسندگان :

اسماعیل جزایری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

کتاب‌های درسی به خاطر اهمیت زیادی که در تعیین محتوا و خط مشی آموزشی دارند، کانون توجه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش می‌باشند. و به همین دلیل صرف وقت دبیران و کلیه نیروهای متخصص در تحلیل کتاب‌های درسی می‌تواند راه‌گشای حل بسیاری از مشکلات جاری آموزش باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسي ميزان انطباق محتواي كتاب درسي حسابان 1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی بر اساس الگوي هدف گذاري برنامه درسي ملي مي‌باشد. روش انجام پژوهش به صورت تحلیل محتوا است و در این مقاله محتوای تمام کتاب حسابان 1 (1400) با توجه به 5 اصل از 11 اصل بیان شده در سند برنامه درسی ملی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده آن است که کتاب درسی جدید به میزان مناسبی محقق کننده اصول ناظر بر برنامه‌های درسی و تربیتی بوده است و در تصاویر و مسائل ریاضی نوشته شده در کتاب به اصول توجه و دقت لازم انجام شده است.

کليدواژه ها

برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، اصول ناظر بر برنامه درسی، کتاب حسابان 1، ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اسماعیل جزایری , 1401 , بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • ﺑﺮرسی اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿلی و ﻓﺎﺻﻠﻪ ایجاد شده با ریاضی
  • نقش بازی و معما در یادگیری ریاضیات
  • آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]