پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه

The role of geometrical figures in learning Geometry
نویسندگان :

لادن پازوکی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , نرگس یافتیان ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

اشکال هندسی بخش جدایی ناپذیر هندسه مدرسه ای هستند و در صورتی که دانش آموزان بتوانند به درستی آن ها را بکار گیرند، فهم مفاهیم هندسی با سرعت بیش تری حاصل می شود. هدف از مقاله حاضر آن است که بر اساس پژوهش های مرتبط، به شرح مختصری از نقش و کاربرد اشکال هندسی در تدریس و یادگیری هندسه بپردازد و تمایز این اشکال با بازنمایی ها و دیگر تصاویر مشابه را نمایان سازد. در واقع هر ترسیمی را نمی توان یک شکل هندسی در نظر گرفت. به طور کلی، اشکال هندسی بازنمایی از مفاهیم هستند و هر یک بر اساس یک تعریف ساخته می شوند. به همین دلیل است که این اشکال را مفاهیم شکلی نیز می نامند. خصوصیت دیگر این اشکال، تعمیم پذیری است. زمانی که می گوییم یک شکل هندسی یک ویژگی دارد، منظور ما تمام اشکال هندسی است که طبق یک تعریف معین در یک گروه قرار می گیرند. به طور کلی، بحث پیرامون این موضوعات و شناخت ماهیت اشکال هندسی درک عمیق تری از هندسه را به دنبال دارد و آگاهی معلمان و علاقمندان به هندسه را بالا خواهد برد.

کليدواژه ها

هندسه، اشکال هندسی، مفاهیم شکلی، بازنمایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
لادن پازوکی , 1401 , نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش اثر گذار معلم در آموزش ریاضیات واقعیت مدار
  • کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
  • نقش خودپنداره ریاضی و خودکارآمدی ریاضی بر علاقمندی به ریاضی در دانشجویان رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
  • بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی
  • فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم ابتدایی به روش ویلیام رومی
  • تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]