پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان

Virtual education by exploration - research method for mathematics and science courses in the fourth grade of elementary school
نویسندگان :

الهه قرائتی ( خانه ریاضیات اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

در شرایط چند سال اخیر، یادگیری الکترونیکی و به نوعی آموزش مجازی، سیستم‌ها و محیط‌های آموزشی جهان را بسیار تحت تاثیر قرار داد. اما به علت عدم ارائه یک تعریف واحد از آموزش الکترونیکی که مورد قبول اکثریت جامعه علمی باشد، با توجه به رویکردها و نگرش‌های حرفه‌ای درک متفاوتی از آن پدید آمد. در ایران نیز به علت نبود زیرساخت و دانش مورد نیاز آموزش مجازی در کشور، سیستم آموزش مدرسه‌ای ما در این دوران نوعی از آموزش از راه دور را ایجاد کرد. بخش معلمان خانه ریاضیات با مطالعه و شناخت برخی از قابلیت و مهارت‌های درونی فناوری و منابع پژوهشی در جهت هم راستا کردن اهداف آموزشی با فناوری، با کمک مدلی به نام کاوش – پژوهش، طرحی را در یک مقیاس بسیار کوچک برای دو موضوع چالش‌برانگیز از کتاب‌های چهارم دبستان در سه مدرسه اجرا نمود. در این مدل سعی بر این شد که فن‌های آموزشی از آموزگار محور به تلفیق دانش‌آموز محور و فناوری محور بدل گردد و روایت جدیدی از یادگیری در به کار بردن ابزار فناوری داشته باشد. در این تلفیق دو نوع کاربرد در حیطه عمل فناوری و فراگیر وجود داشت که با طرح پرسش، کاوش شروع می‌شود که خود دگرگونی به دنبال داشت و با مبادله فناوری سواد آموزی و کشف مفاهیم درسی اتفاق می‌افتاد. در اجرای این مدل، با پیاده‌سازی عملکرد حرفه‌ای در فضای مجازی، دانش آموزشی ما به نوعی در زمینه آموزش مجازی مستند گردد. پس از بررسی و ارزیابی می‌توان به عنوان الگو آن را گسترش داد.

کليدواژه ها

آموزش مجازی، مدل کاوش – پژوهشی، آموزش ریاضی، ارتفاع و مساحت

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
الهه قرائتی , 1401 , آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران
  • تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت
  • مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
  • آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا
  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابی‌ها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی
  • بررسی تاثیر طرح چهار مرحله ای حل مساله ریاضی پولیا بر کار دسته جمعی برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]