آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان
Virtual education by exploration - research method for mathematics and science courses in the fourth grade of elementary school
نویسندگان :
الهه قرائتی ( خانه ریاضیات اصفهان )
چکیده
در شرایط چند سال اخیر، یادگیری الکترونیکی و به نوعی آموزش مجازی، سیستمها و محیطهای آموزشی جهان را بسیار تحت تاثیر قرار داد. اما به علت عدم ارائه یک تعریف واحد از آموزش الکترونیکی که مورد قبول اکثریت جامعه علمی باشد، با توجه به رویکردها و نگرشهای حرفهای درک متفاوتی از آن پدید آمد. در ایران نیز به علت نبود زیرساخت و دانش مورد نیاز آموزش مجازی در کشور، سیستم آموزش مدرسهای ما در این دوران نوعی از آموزش از راه دور را ایجاد کرد. بخش معلمان خانه ریاضیات با مطالعه و شناخت برخی از قابلیت و مهارتهای درونی فناوری و منابع پژوهشی در جهت هم راستا کردن اهداف آموزشی با فناوری، با کمک مدلی به نام کاوش – پژوهش، طرحی را در یک مقیاس بسیار کوچک برای دو موضوع چالشبرانگیز از کتابهای چهارم دبستان در سه مدرسه اجرا نمود. در این مدل سعی بر این شد که فنهای آموزشی از آموزگار محور به تلفیق دانشآموز محور و فناوری محور بدل گردد و روایت جدیدی از یادگیری در به کار بردن ابزار فناوری داشته باشد. در این تلفیق دو نوع کاربرد در حیطه عمل فناوری و فراگیر وجود داشت که با طرح پرسش، کاوش شروع میشود که خود دگرگونی به دنبال داشت و با مبادله فناوری سواد آموزی و کشف مفاهیم درسی اتفاق میافتاد. در اجرای این مدل، با پیادهسازی عملکرد حرفهای در فضای مجازی، دانش آموزشی ما به نوعی در زمینه آموزش مجازی مستند گردد. پس از بررسی و ارزیابی میتوان به عنوان الگو آن را گسترش داد.کليدواژه ها
آموزش مجازی، مدل کاوش – پژوهشی، آموزش ریاضی، ارتفاع و مساحتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:الهه قرائتی , 1401 , آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.