پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله مقدمه‌ای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

مقدمه‌ای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس

An introduction to flipped classroom learning
نویسندگان :

مهرانه شیبانی کارخانه ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , نرگس یافتیان ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از مقاله حاضر آن است که بر اساس پژوهش‌های مرتبط، به شرح مختصری از یادگیری به شیوه معکوس بپردازد. در قرن حاضر یادگیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. تغییرات تکنولوژی و اجتماعی، نیاز به باز‌نگری در شیوه یادگیری را ایجاد می‌کند. در دهه‌های اخیر با توجه به تغییرات گسترده در علوم، به روز‌رسانی دانش و مهارت‌های انسان و یادگیری مادام‌العمر به امری ضروری در نظام آموزشی تبدیل شده است. برای اینکه یادگیرندگان نقش فعال داشته باشند، لازم است معلم رویکرد مناسبی را انتخاب کند تا آن‌ها بتوانند خودشان بیاموزند و نیازهای خود را برطرف کنند. از روش‌های مبتنی بر یادگیری فعال، مدل یادگیری معکوس است. یادگیری معکوس به عنوان یک مدل ترکیبی تعریف می‌شود که در آن هر دو محیط یادگیری آنلاین (برخط) و حضوری با هم استفاده می‌‌شود. دراین مدل، محتوای آموزشی محیط کلاس درس سنتی به خارج از کلاس درس منتقل شده و محتوای آموزشی و فرایند یادگیری روش سنتی وارونه می‌شود. در کلاس معکوس، نقش اصلی معلم به جای تدریس، طراحی آموزشی است. از مشخصه‌های یک طراحی خوب این است که دانش‌آموز، دانش و یادگیری خود را با زندگی روزمره خود پیوند می‌زند. یادگیری معکوس یک مدل فراگیر‌‌محور و استراتژی آموزشی است که هدف اصلی آن حفظ انگیزه دانش‌آموز است و فراگیر زمان کلاس را صرف یادگیری عمیق می‌کند. در این روش دانش‌آموزان با سرعت خود و بدون نگرانی از سرعت دیگران پیش می‌روند و تمایل آنها به درس افزایش می‌یابد.

کليدواژه ها

یادگیری معکوس، کلاس معکوس، مدل ترکیبی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهرانه شیبانی کارخانه , 1401 , مقدمه‌ای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • نقش خودپنداره ریاضی و خودکارآمدی ریاضی بر علاقمندی به ریاضی در دانشجویان رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران
  • سهمی اعداد اول
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
  • بررسی کتاب حسابان1 یازدهم ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]