مقدمهای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس
An introduction to flipped classroom learning
نویسندگان :
مهرانه شیبانی کارخانه ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , نرگس یافتیان ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
هدف از مقاله حاضر آن است که بر اساس پژوهشهای مرتبط، به شرح مختصری از یادگیری به شیوه معکوس بپردازد. در قرن حاضر یادگیری از اهمیت ویژهای برخوردار شده است. تغییرات تکنولوژی و اجتماعی، نیاز به بازنگری در شیوه یادگیری را ایجاد میکند. در دهههای اخیر با توجه به تغییرات گسترده در علوم، به روزرسانی دانش و مهارتهای انسان و یادگیری مادامالعمر به امری ضروری در نظام آموزشی تبدیل شده است. برای اینکه یادگیرندگان نقش فعال داشته باشند، لازم است معلم رویکرد مناسبی را انتخاب کند تا آنها بتوانند خودشان بیاموزند و نیازهای خود را برطرف کنند. از روشهای مبتنی بر یادگیری فعال، مدل یادگیری معکوس است. یادگیری معکوس به عنوان یک مدل ترکیبی تعریف میشود که در آن هر دو محیط یادگیری آنلاین (برخط) و حضوری با هم استفاده میشود. دراین مدل، محتوای آموزشی محیط کلاس درس سنتی به خارج از کلاس درس منتقل شده و محتوای آموزشی و فرایند یادگیری روش سنتی وارونه میشود. در کلاس معکوس، نقش اصلی معلم به جای تدریس، طراحی آموزشی است. از مشخصههای یک طراحی خوب این است که دانشآموز، دانش و یادگیری خود را با زندگی روزمره خود پیوند میزند. یادگیری معکوس یک مدل فراگیرمحور و استراتژی آموزشی است که هدف اصلی آن حفظ انگیزه دانشآموز است و فراگیر زمان کلاس را صرف یادگیری عمیق میکند. در این روش دانشآموزان با سرعت خود و بدون نگرانی از سرعت دیگران پیش میروند و تمایل آنها به درس افزایش مییابد.کليدواژه ها
یادگیری معکوس، کلاس معکوس، مدل ترکیبیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مهرانه شیبانی کارخانه , 1401 , مقدمهای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.