پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره

Teaching modeling and making connections between mathematical sciences and daily life
نویسندگان :

حمیده حسن پور انارکولی ( آموزش وپرورش رحمت آبادو بلوکات ) , نرگس ریاضی ( آموزش وپرورش رحمت آبادو بلوکات ) , نصیبه آقایی پور دهکاء ( آموزش وپرورش )

دانلود فایل   

چکیده

در سند برنامه ملی، بر نقش مدلسازی در آموزش ریاضی مدرسه ای تاکید شده است وهمچنین در مقدمه سه کتاب ریاضی دوره متوسطه اول بیان شده که کتاب درسی در راستای سند برنامه ملی تدوین شده است. یکی از روش های تدریس یادگیرنده محور که می تواند به یادگیری بهتر و مفهومی تر ریاضی کمک کند ، روش مدل سازی است که در سال های اخیر در آموزش ریاضی اهمیت زیادی یافته است. مدل سازی می تواند به عنوان کاربرد ریاضی برای توضیح و تعریف رویداد ها و وقایع زندگی مورد استفاده قرار گیرد. هدف از مقاله حاضر بهره گیری از مسائل مدلسازی وکاربردها در شرایط کلاسهای ریاضی موجود است.در این نوشتار به بررسی اجمالی اهمیت مدل سازی ریاضی و جایگاه آن در مدارس و برنامه درسی ریاضی می پردازیم و نمونه مسائل واقعیت مدار در کتابهای ریاضی متوسطه اول لیست شده و در هر مورد اینکه در حل این مسائل از کدام مدل و رابطه ریاضی استفاده می شود، فهرست شده است.

کليدواژه ها

آموزش ریاضی، مدلسازی ریاضی، کاربرد در زندگی روز مره،

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حمیده حسن پور انارکولی , 1401 , آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
  • بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین
  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
  • کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • نقش سازمان های مردم نهاد نظیر انجمن ها،وجمع بندی نیروهای تحصیلکرده در توسعه علوم ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]