پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی

Teaching Aids in Learning How To Solve Math Problems in Elementary School
نویسندگان :

فاطمه نصیری ( آموزش و پرورش ) , فاطمه نوروزی ( آموزش و پرورش ) , لادن ظهیری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی است. لذا برای نیل به این هدف اصلی بازی ها و وسایل کمک آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش، کیفی و جمع آوری اطلاعات از نوع کتابخانه ای می باشد. جامعه آماری این پژوهش مجموعه کتاب ها، مقاله ها و دیگر منابع در دسترس است. حل مساله موضوعی است که در چند دهه اخیر در آموزش ریاضی کشورهای پیشرفته آموزشی جایگاه ویژه ای پیداکرده است. یکی از اهداف اصلی و اساسی ریاضیات، آموزش حل مساله به کودکان است.که در این راستا بازی ها و وسایل کمک آموزشی نقش مهمی را ایفا می کنند. نتایج این پژوهش نشان داد که بازی در به وجود آوردن شرایط مساعد جهت درک آسان تر مفاهیم و حل مسائل ریاضی در دوره ی ابتدایی بسیار مؤثر است.

کليدواژه ها

بازی، وسایل کمک آموزشی، حل مساله، ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه نصیری , 1401 , بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
  • تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا
  • چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
  • بررسی اثربخشی تدریس ریاضی با بکارگیری نرم‌افزار جئوجبرا
  • بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
  • راهبردهای تعمیم در آموزش مشتق در طرح درس معلمان
  • بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]