پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی

some factors that reduce students motivation for studying mathematics
نویسندگان :

مهشید ترابی ( دبستان شهدای جلایی پور )

دانلود فایل   

چکیده

چاره ای برای آن اندیشید. حذف رشته دبیری ریاضی در دانشگاههای مطرح کشور و استخدام معلمین از بین دانش آموختگان رشته های مختلف یکی از عللی است که باعث شده تا افرادی با دانش تخصصی نسبتا خوب، به عنوان معلم نتوانند موفقیت قابل ملاحظه ای بدست آورند. این مشکل بدون شک منجر به نارضایتی تعداد زیادی از دانش آموزان شده است. تهیه طرح درس برای دروس مختلف و ارایه ی آن در کلاس ها با حضور دانش آموزان بخشی از فعالیت های روزانه معلمی است که به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می آید. لذا در مفاد امتحانی آزمون استخدامی بایستی دانش و استعداد و علاقه داوطلبین در رشته تخصصی مورد سنجش قرار گیرد. به ویژه داوطلبین

کليدواژه ها

انگیزه دانش آموز- طرح درس- مهارت تدریس

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهشید ترابی , 1401 , بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • معرفی ابزار کمک آموزشی الکتریکی برای تدریس جمع و تفریق به دانش‌آموزان پایه اول دبستان
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • راهکارهایی جهت علاقه‌مندکردن دانش‌آموزان به درس ریاضی
  • چالش ها و فرصت ها در محیط های یادگیری مجازی
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • مثال های کاربردی از سطوح راهبرد در مدل های حل مسئله ریاضی
  • آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا
  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]