تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی
History of mathematics and its role in mathematics education
نویسندگان :
مریم محمدزاده ( سازمان آموزش و پرورش )
چکیده
در این مقاله سعی شده است تا نقش مطالعه و بررسی و در حد مطلوب تر تحقیق و پژوهش و در نهایت اطلاع رسانی ، آموزش و تدریس تاریخ ریاضیات در آموزش ریاضیات،توسط معلمین ریاضی، بازبینی شده تا معلمین ریاضی از این طریق بتوانند به یکی از ابزارهای مهم و ارزشمند در فرایند یاددهی_یادگیری دست پیدا کنند. در واقع مطالعه ی تاریخ ریاضیات و آموزش و اطلاع رسانی آن توسط معلمین ریاضی به دانش آموزان خود از ابعاد گوناگونی مورد توجه قرار گرفته است است . در این زمینه حتی شورای عالی فرهنگی اخیرا مصوبهای دارد که در آن به این نکته اشاره شده که تا حد امکان دانش آموزان را باید با پیشینه فرهنگی و تاریخ علم در کشورمان آشنا سازیم.و این وظیفه ما را سنگین تر کرده است و رسالت انتقال این اطلاعات به نسل جدید و نسل های بعدی به عهده همه اقشار فرهنگی جامعه به خصوص معلمان است. هدف از نوشتن این مقاله صرفا بیان تاریخ سرگذشت ریاضیات نیست که این مطالب جداگانه درکتب مختلف بیان شده اند بلکه اهمیت نوشتن تاریخ ریاضیات به زبان ساده و قابل فهم در کتب ریاضی برای دانش آموزان جهت ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر به درس ریاضی است. از طرفی بعضی مسائل مهم که جزو کاربردهای آن در زندگی است را فرا میگیرد.و این سوال که ریاضی به چه درد آنها میخورد را تا حدود ی پاسخگوست.و سعی شده با ارائه ی چند مثال این مطالب روشن تر شود.کليدواژه ها
تاریخ، ریاضیات، آموزشکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم محمدزاده , 1401 , تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.