بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
Investigating the Impact, Barriers and Necessity of Using New Educational Technologies in Teaching School Mathematics in the Post-Corona Period
نویسندگان :
سیدمصطفی عابدیه ( آموزش و پرورش یزد ، دانشگاه علم و صنعت ایران )
چکیده
پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان دوران نوینی در عرصه حیات اجتماعی آغاز شده است که زندگی بشر، آموزش و پرورش و رسالتش را تحت تأثیر قرار داده است. این بیماری برای ادامه روند آموزشی دانش آموزان ، آموزش و پرورش را ملزم به استفاده از فناوری های نوین آموزشی کرده است ، همچنین این فناوری ها باعث تحولات و تغییراتی در شایستگی مورد نیاز و متناسب با دنیای مدرن امروز در دانش آموزان و معلمان گشته است . فناوری های نوین آموزشی تاثیر قابل توجهی در امر یادگیری دارند که باعث تغییر نقش فراگیران و معلمان شده است . دانش آموزان امروزی را نمی توان با شیوه های قدیمی تدریس در کلاس درس نشاند و مفاهیم ریاضی را به آنها آموزش داد ، تجربه و تحقیقات ثابت کرده است که یادگیری در این روش مؤثر نبوده و قابل اعتماد نیست امروزه می توان با استفاده از فناوری های نوین آموزشی و کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و ICT درس ریاضی را که به علت انتزاعی بودن ، در تمام پایه ها و مدارج تحصیلی همواره با اضطراب همراه بوده است را به صورت ملموس در آورد تا فهم و یادگیری آن برای دانش آموزان لذت بخش گردد. این مقاله به بررسی روش های نوین آموزشی با استفاده از تکنولوژی (با رویکرد ICT) در ریاضیات پرداخته است تا با استفاده از آنها در دوران پسا کرونا امر یادگیری ریاضیات توسط دانش آموزان در مدارس تسهیل گردد .کليدواژه ها
آموزش ریاضی ، فناوری های نوین آموزشی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، دوران پساکروناکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سیدمصطفی عابدیه , 1401 , بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.