پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا

Investigating the Impact, Barriers and Necessity of Using New Educational Technologies in Teaching School Mathematics in the Post-Corona Period
نویسندگان :

سیدمصطفی عابدیه ( آموزش و پرورش یزد ، دانشگاه علم و صنعت ایران )

دانلود فایل   

چکیده

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان دوران نوینی در عرصه حیات اجتماعی آغاز شده است که زندگی بشر، آموزش و پرورش و رسالتش را تحت تأثیر قرار داده است. این بیماری برای ادامه روند آموزشی دانش آموزان ، آموزش و پرورش را ملزم به استفاده از فناوری های نوین آموزشی کرده است ، همچنین این فناوری ها باعث تحولات و تغییراتی در شایستگی مورد نیاز و متناسب با دنیای مدرن امروز در دانش آموزان و معلمان گشته است . فناوری های نوین آموزشی تاثیر قابل توجهی در امر یادگیری دارند که باعث تغییر نقش فراگیران و معلمان شده است . دانش آموزان امروزی را نمی توان با شیوه های قدیمی تدریس در کلاس درس نشاند و مفاهیم ریاضی را به آنها آموزش داد ، تجربه و تحقیقات ثابت کرده است که یادگیری در این روش مؤثر نبوده و قابل اعتماد نیست امروزه می توان با استفاده از فناوری های نوین آموزشی و کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و ICT درس ریاضی را که به علت انتزاعی بودن ، در تمام پایه ها و مدارج تحصیلی همواره با اضطراب همراه بوده است را به صورت ملموس در آورد تا فهم و یادگیری آن برای دانش آموزان لذت بخش گردد. این مقاله به بررسی روش های نوین آموزشی با استفاده از تکنولوژی (با رویکرد ICT) در ریاضیات پرداخته است تا با استفاده از آنها در دوران پسا کرونا امر یادگیری ریاضیات توسط دانش آموزان در مدارس تسهیل گردد .

کليدواژه ها

آموزش ریاضی ، فناوری های نوین آموزشی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، دوران پساکرونا

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سیدمصطفی عابدیه , 1401 , بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • نقش اثر گذار معلم در آموزش ریاضیات واقعیت مدار
  • بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش
  • سهمی اعداد اول
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • نقش سازمان های مردم نهاد نظیر انجمن ها،وجمع بندی نیروهای تحصیلکرده در توسعه علوم ریاضی
  • آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • تاثیر نرم جئوجبرا در آموزش ریاضیات دبیرستان
  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]