بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان
An investigation on the effects of mathematics inverse teaching on educational success of seventh-grade male students in Kerman
نویسندگان :
یحیی موسی پور ( آموزش و پرورش ) , شریفه رضاقلی ( دانشگاه پیام نور ) , مریم امیری ( آموزش و پرورش )
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی بر اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان در سال ۱۴۰1-۱۴۰0 است. دو کلاس بهطور تصادفی بهعنوان گروههای گواه و آزمایش انتخاب شدند. سپس به مدت یک ماه و هر هفته دو جلسه ۶۰ دقیقهای برای گروه آزمایش به روش معکوس و برای گروه گواه با روش معمول تدریس شد. پیشرفت تحصیلی دانشآموزان قبل و بعد از تدریس معکوس ریاضی موردبررسی قرار گرفت. برای سنجش پیشرفت تحصیلی از آزمون پیشرفت تحصیلی محققساخته استفاده شد. روایی این آزمون توسط خبرگان فن بررسی و مورد تایید قرار گرفت. همچنین پایایی آزمون با ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. دادههای پیشآزمون و پسآزمون با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شد. نتایج نشان داد که قبل از تدریس ریاضی به روش معکوس دانشآموزان دو گروه ازنظر پیشرفت تحصیلی تفاوت معناداری نداشتند اما بعد از تدریس ریاضی به روش معکوس میزان پیشرفت تحصیلی در گروه آزمایش بهطور معناداری بیشتر از گروه گواه بود.کليدواژه ها
تدریس معکوس، پیشرفت تحصیلیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:یحیی موسی پور , 1401 , بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.