پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان

An investigation on the effects of mathematics inverse teaching on educational success of seventh-grade male students in Kerman
نویسندگان :

یحیی موسی پور ( آموزش و پرورش ) , شریفه رضاقلی ( دانشگاه پیام نور ) , مریم امیری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی بر اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان در سال ۱۴۰1-۱۴۰0 است. دو کلاس به‌طور تصادفی به‌عنوان گروه‌های گواه و آزمایش انتخاب شدند. سپس به مدت یک ماه و هر هفته دو جلسه ۶۰ دقیقه‌ای برای گروه آزمایش به روش معکوس و برای گروه گواه با روش معمول تدریس شد. پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان قبل و بعد از تدریس معکوس ریاضی موردبررسی قرار گرفت. برای سنجش پیشرفت تحصیلی از آزمون پیشرفت تحصیلی محقق‌ساخته استفاده شد. روایی این آزمون توسط خبرگان فن بررسی و مورد تایید قرار گرفت. همچنین پایایی آزمون با ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. داده‌های پیش‌آزمون و پس‌آزمون با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شد. نتایج نشان داد که قبل از تدریس ریاضی به روش معکوس دانش‌آموزان دو گروه ازنظر پیشرفت تحصیلی تفاوت معناداری نداشتند اما بعد از تدریس ریاضی به روش معکوس میزان پیشرفت تحصیلی در گروه آزمایش به‌طور معناداری بیشتر از گروه گواه بود.

کليدواژه ها

تدریس معکوس، پیشرفت تحصیلی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
یحیی موسی پور , 1401 , بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • آموزش ‏حساب با بهره‌گیری از تاریخ ریاضیات و ادبیات منظوم
  • بررسی میزان آگاهی دبیران ریاضی از نظریه های یادگیری (رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت و سازگرایی)
  • تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • نقش ارزشیابی و استانداردهای آن در آموزش ریاضی
  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]