پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش‌های مجازی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش‌های مجازی

Using IT and Communication Technology and Challenges and Opportunities of e-learning
نویسندگان :

Afsane Shokri ( دانشگاه آزاد اردبیل )

دانلود فایل   

چکیده

زمینه و هدف: یادگیری آنلاین با استفاده مؤثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند ابزاری عالی برای شخصی سازی و تجسم یادگیری برای دانش آموزان باشد، که یک ماده اساسی برای یادگیری مؤثر است. این امر باعث کنجکاوی دانش آموزان برای کسب اطلاعات بیشتر می شود و همچنین به معلمان کمک می کند تا دانش را به طور مؤثرتری به دانش آموزان منتقل کنند. این مطالعه با هدف بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش‌های مجازی انجام گرفته است. روش تحقیق: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی است. جامعه پژوهش را دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان نمین در سال تحصیلی1401-1400تشکیل می دهند (600N=). نمونه پژوهش شامل 44 نفر دانش آموز در دو گروه آزمایش و گواه بودند. ابتدا برای گروه آزمایش (22 نفر) مطالب درسی با استفاده از محتوای الکترونیکی و با استفاده از برنامه شاد آموزش داده شد و گروه دیگر صرفا با روش تدریس سنتی آموزش دیدند. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی (بتز و هاکت، 1983) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss نسخه 22 و با استفاده از روش تحلیل کواریانس تک متغیره استفاده شد. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر معناداری بر خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان داشته است. نتیجه گیری: در مجموع از نتایج به دست آمده می توان در طراحی برنامه ریزی درسی و روش های تدریس مناسب در بهبود فرایند یاددهی- یادگیری استفاده برد. توسعه و نگهداری سواد دیجیتال برای معلمان یک ضرورت فوری و پیش نیاز است.

کليدواژه ها

کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات، خودکارآمدی ریاضی، چالش‌ها و فرصت‌های آموزش‌های مجازی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Afsane Shokri , 1401 , استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش‌های مجازی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • استفاده از نرم افزار جاوا در آموزش ریاضی
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • چالش ها و فرصت ها در محیط های یادگیری مجازی
  • نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]