مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
parents plays a special role in their children s educational development
نویسندگان :
ندا توانایی ( بهبهان ) , آزاده محمودی نیا ( آموزش و پرورش بهبهان )
چکیده
اولیا نقش ویژه ای در تحول تحصیلی فرزندان ایفا می کنند. یکی از رایج ترین شیوه های مشارکت، همکاری و رهنمون های اولیا در انجام تکالیف تحصیلی فرزندان می باشد که باعث افزایش عملکرد تحصیلی گردیده و می تواند شکلگیری رابطهای مطلوب را بهبود ببخشد. در این نوشتار به نقش مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با ارائه ی یک تمرین از فصل آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم پرداخته می شود. در حل این تمرین دانش آموزی به نام امیرحسین با کمک و یاری پدر خویش و به صورت شهودی و عینی مسئله ای با موضوع بررسی حالت های ممکن را حل می کند. پدر با توجه به شغل خود، مفهوم احتمال و به طور اختصاصی مبحث حالت های ممکن برای یک پیشامد را به فرزند خود آموزش می دهد که می تواند به عنوان یک روش تدریس ساده و قابل دسترس برای همه ی اولیا مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله راهکارهایی جهت مشارکت هرچه بیشتر اولیا معرفی می گردد.کليدواژه ها
مشارکت اولیا، آموزش ریاضی، آمار و احتمال، حالت های مطلوبکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ندا توانایی , 1401 , مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.