پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بازی ورزی و آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بازی ورزی و آموزش ریاضی

Playing and teaching math
نویسندگان :

مریم یعقوبی ( علوم و تحقیقات ) , محمد کریم بهمنی چوب بستی ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان در پایه سوم، یادگیری جدول ضرب است و همه معلمان به صورت مستقیم درگیر با این چالش هستند. اصولاً برای رفع این معضل همه دغدغه مند و به فکر راه خلاقانه هستند، ولی باز هم شکایت گاه و بیگاه موجب ناراحتی می‌شود. با توجه به پرس‌وجوها و مطالعات بنده، دانش‌آموز در این سن با بازی بهتر می‌تواند به یادگیری عمیق برسد، زیرا بازی جایزه بالذات دارد و لازم نیست که از مشوق‌های بیرونی استفاده کنیم. لذت و انگیزه درونی فراگیر می‌تواند محرک قوی باشد، لذا با تحقیق زیاد و خواندن کتاب راهنمای معلم، به طراحی بازی پرداختم که یک نمونه را در این مقاله ذکر کردم. این بازی علاوه بر تحرک به صورت هدفمند به مفاهیم و تثبیت نیز توجه دارد. مهم‌تر از همه لذت و انگیزه دانش آموزان به یادگیری نیز موجب آرامش بنده گشت.

کليدواژه ها

بازی، جدول ضرب، تحقیق.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم یعقوبی , 1401 , بازی ورزی و آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
  • بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی
  • معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • بررسی چالشهای درک اعداد گویا در دانش آموزان
  • تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان
  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]