بازی ورزی و آموزش ریاضی
Playing and teaching math
نویسندگان :
مریم یعقوبی ( علوم و تحقیقات ) , محمد کریم بهمنی چوب بستی ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان در پایه سوم، یادگیری جدول ضرب است و همه معلمان به صورت مستقیم درگیر با این چالش هستند. اصولاً برای رفع این معضل همه دغدغه مند و به فکر راه خلاقانه هستند، ولی باز هم شکایت گاه و بیگاه موجب ناراحتی میشود. با توجه به پرسوجوها و مطالعات بنده، دانشآموز در این سن با بازی بهتر میتواند به یادگیری عمیق برسد، زیرا بازی جایزه بالذات دارد و لازم نیست که از مشوقهای بیرونی استفاده کنیم. لذت و انگیزه درونی فراگیر میتواند محرک قوی باشد، لذا با تحقیق زیاد و خواندن کتاب راهنمای معلم، به طراحی بازی پرداختم که یک نمونه را در این مقاله ذکر کردم. این بازی علاوه بر تحرک به صورت هدفمند به مفاهیم و تثبیت نیز توجه دارد. مهمتر از همه لذت و انگیزه دانش آموزان به یادگیری نیز موجب آرامش بنده گشت.کليدواژه ها
بازی، جدول ضرب، تحقیق.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم یعقوبی , 1401 , بازی ورزی و آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.