آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دورهی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
Teaching problem-solving strategies to elementary school students based on Bloom s cognitive domain
نویسندگان :
حمید دافعی ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
حل مساله یکی از ابزارهای اصلی توسعه و پیشرفت دانش ریاضی است. یکی از بخشهای مهم در فرآیند حل مساله، « راهبردهای حل مساله» میباشند. راهبردهای حل مساله، روشهایی برای حل مسالهها در ریاضی هستند. به دلیل اهمیت و ضرورت رویکرد حل مساله در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی، در این مقاله نحوه آموزش راهبردهای حل مساله به دانشجومعلمان آموزش ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم، مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش به شیوه توصیفی انجام شد و جامعه آماری آن تعداد 62 نفر از دانشجومعلمان یکی از پردیسهای دانشگاه فرهنگیان بودند که راهبردهای حل مساله در درس « مبانی آموزش ریاضی» براساس طبقهبندی اصلاح شده بلوم به آنها آموزش داده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش راهبردهای حل مساله مبتنی بر سطوح شناختی شامل: به یاد آوردن، فهمیدن، به کار بردن، تحلیل کردن، ارزشیابی کردن و خلق کردن؛ باعث یادگیری عمیق و مفهومی و علاقهمندی دانشجومعلمان به حل مساله شده است.کليدواژه ها
مساله ریاضی، راهبردهای حل مساله، طبقه بندی اصلاح شده بلوم، دانشجومعلمان آموزش ابتدایی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:حمید دافعی , 1401 , آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دورهی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.