پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم

Teaching problem-solving strategies to elementary school students based on Bloom s cognitive domain
نویسندگان :

حمید دافعی ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

حل مساله یکی از ابزارهای اصلی توسعه و پیشرفت دانش ریاضی است. یکی از بخش‏های مهم در فرآیند حل مساله، « راهبردهای حل مساله» می‏باشند. راهبردهای حل مساله، روش‏هایی برای حل مساله‏ها در ریاضی هستند. به دلیل اهمیت و ضرورت رویکرد حل مساله در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی، در این مقاله نحوه آموزش راهبردهای حل مساله به دانشجومعلمان آموزش ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم، مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش به شیوه توصیفی انجام شد و جامعه آماری آن تعداد 62 نفر از دانشجومعلمان یکی از پردیس‏های دانشگاه فرهنگیان بودند که راهبردهای حل مساله در درس « مبانی آموزش ریاضی» براساس طبقه‏بندی اصلاح شده بلوم به آنها آموزش داده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش راهبردهای حل مساله مبتنی بر سطوح شناختی شامل: به یاد آوردن، فهمیدن، به کار بردن، تحلیل کردن، ارزشیابی کردن و خلق کردن؛ باعث یادگیری عمیق و مفهومی و علاقه‏مندی دانشجومعلمان به حل مساله شده است.

کليدواژه ها

مساله ریاضی، راهبردهای حل مساله، طبقه ‏بندی اصلاح شده بلوم، دانشجومعلمان آموزش ابتدایی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حمید دافعی , 1401 , آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • مسابقه تیمی ریاضی، فرصتی برای ایجاد علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان در حل مسائل ریاضی
  • شناسایی عوامل موثر بر یادگیری ریاضی دانش آموزان با کمک خبرگان و تکنیک فراترکیب
  • چگونه توانستم با راه‌کارهای مؤثر علاقه‌مندی دانش‌آموزانم به درس ریاضی را افزایش دهم؟
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
  • تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابی‌ها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • سهمی اعداد اول
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم رشته ریاضی و تجربی با رویکرد زمینه محور
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]