پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی

Evaluation of the effectiveness of Bruner method in teaching mathematical concepts "Addition and subtraction" to preschool children
نویسندگان :

فاطمه نورزاد قراملکی ( آموزش و پرورش ناحیه دو تبریز ) , فرزانه صادقی ( آموزش و پرورش جلفا ) , فائزه نورزاد قراملکی ( پردیس فاطمه الزهرا )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش ریاضی« جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی انجام شده است. روش تحقیق در این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی و با اجراء پیش آزمون و پس آزمون می باشد. در این راستا دو تا از پیش دبستانی ها بصورت تصادفی از جامعه آماری ( شامل کلیه پیش دبستانی های تحت نظارت سازمان بهزیستی شهرستان تبریز) انتخاب گردید و بعد از اجرای تست ریون از میان کودکان با هوش متوسط، 16 نفر انتخاب شدند. ابتدا پیش آزمون و در ادامه آموزش انجام و بعد از دو هفته پس آزمون گرفته شد. اطلاعات جمع آوری شده با آزمون t وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه بیانگر وجود تفاوت معنی دار بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون آزمودنی ها بوده است و اینکه نمرات پس آزمون بیشتر از پیش آزمون می باشد. بنابراین روش برونر در آموزش مفایم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی موثر است و می توان این مفاهیم را به آنان آموخت.

کليدواژه ها

روش برونر، مفاهیم ریاضی ، کودکان پیش دبستانی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه نورزاد قراملکی , 1401 , بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • مقایسه خودکارآمدی ریاضی در دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با و بدون تجربه گذراندن دوره پیش‌دبستان
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی3 پایه ی دوازدهم تجربی بر اساس روش ویلیام رومی
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
  • نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
  • بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد
  • تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]